پیج و رولپلاک نما ساختمان

مقاوم سازی نمای ساختمان با تجهیزات پیشرفته

سنگ های نما بعد از گذشت چند سال دچار فرسودگی در پشت ملات میشوند و این مساله موجب سقوط سنگ ها بر اثر باد و طوفان خواهد شد. مقاوم سازی نمای ساختمان با پیچ و رولپلاک نما از این اتفاق جلوگیری میکند و موجب خواهد شد که سنگ ها مستحکم تر شوند. در این مقاله به نحوه مقاوم سازی نمای ساختمان با تجهیزات پیشرفته بدون استفاده از داربست می پردازیم.

 

سفارش خدمات مقاوم سازی نمای ساختمان با نوین ترین شیوه

تیم خبره  اوج یاران انجام دهنده محکم سازی سنگ نما و مقاوم سازی سنگ نما با کمک ابزار و روش های نوین مثل  پیچ و رولپلاک نمای ساختمان  در کرج و تهران آماده خدمات رسانی است. ما این خدمات را برای هر نوع ساختمانی با هر میزان قدمت چه نوساز و چه قدیمی و چه چند سال ساخت پیشنهاد میدهیم چرا که عمر سنگ ها بالاتر رفته و خطرات جانی و مالی به صفر می رسد.

تیم اوج یاران در این شاخه بیش از دو ده است که به طور مستمر  فعالیت می کند. خوشبختانه تا به امروز توانسته ایم  رضایت مشتریان را به طور کامل جلب کنیم. شاید کمی اغراق امیز به نظر برسد اما واقعیت همین است. بله ما کارکشته هستیم و قطعا رضایت شما را برای مقاوم سازی سنگ نمای ساختمان جلب خواهیم کرد.

 

مقاوم سازی نمای ساختمان چگونه است؟

فرسودگی ملات در پست سنگ نما میتواند باعث سقوط سنگ ها بر سر افراد و یا وسایل دیگر شود که در هر دوصورت خطر جانی و مالی افراد را تهدید میکند. به همین دلیل توصیه میششود که در هنگام نما کردن کردن ساختمان اقدام به مقاوم سازی کنید. در غیر این صورت حداقل بعد از گذشت 4 سال باید این کار را انجام دهید زیرا بعد از این مدت خطر افتادن سنگ ها وجود دارد.

 

مقاوم سازی نمای ساختمان

انواع خدمات تیم اوج یاران به جز نورپردازی شامل موارد زیر میباشد:


روش های مقاوم سازی نمای ساختمان 

اولین قدم برای شروع مقاوم سازی نما اقدام به پیچ کردن و استفاده از رولپلاک برای مقاوم سازی سنگ هاست. به دو روش میتوانید این کار را انجام دهید. با نصب داربست و استفاده از راپل کاران. منظور از استفاده از راپل کاران، بهره گیری از روش بالا رفتن از ارتفاع با کمک طناب است. راپل کاران طناب را به خود وصل کرده و از ساختمان آرام آرام بالا میروند. این روش هزینه خیلی خیلی خیلی کمتری نسبه 

 

 

نصب داربست در مقاوم سازی نما

دلایل مختلفی برای عدم استفاده از داربست در هنگام مقاوم سازی نما وجود دارد مانند هزینه بالا , زمان بر بودن و… به همین دلیل امروزه بسیاری از ساختمان ها برای پیچ و رولپلاک کردن نمای ساختمان از داربست استفاده نمیکنند.

 

مقاوم سازی نما ساختمان 

استفاده از راپل کاران در مقاوم سازی نما 

روشی که امروزه بسیار مورد استفاده قرار میگیرد استفاده از راپل کاران است که افرادی متخصص در کار خود هستند.  راپل کاران خود را به وسیله طناب از ساختمان آویزان میکنند و در ضمن امنیت آن ها نیز بسیار زیاد است. شاید در نگاه اول تصور کنید که راپل کاران کاری بسیار خطرناک دارند و هر لحظه خطر سقوط آن ها را تهدید میکند در صورتی که این گونه نیست. مقاوم سازی نما با طناب ( راپل ) مزایای زیادی از جمله کم هزینه بودن و صرفه جویی در زمان را دارد.

 

 

در مقاوم سازی نمای ساختمان از چه پیچ هایی استفاده می شود؟ 

آیا تاکنون نام پیچ های گالوانیزه را شنیده اید؟ بر روی این پیچ ها علمیاتی انجام میشود که مقاومت آن ها را به میزان بسیار زیادی افزایش میدهد به طوری که تحمل وزن سنگ های نما را خواهند داشت. در مکانیزم مقاوم سازی پیچ های گالوانیزه یک لایه ضخیم از فلز ” روی ” بر روی بدنه پیچ ها قرار میگیرد که آن ها را در برابر رطوبت , فرسایش و عوامل طبیعی دیگر مقاوم خواهد کرد.

 

مقاوم سازی نمای ساختمان با پیچ و رولپلاک 

در مقاوم سازی نمای ساختمان از چه رولپلاکی استفاده می شود؟ 

رولپلاک ها در مدل های مختلفی وجود دارند مانند رولپلاک روکار , توکار , پروانه ای , فیشر و… اما رولپلاکی که بیشترین کاربرد را در مقاوم سازی نمای ساختمان دارد رولپلاک توکار است. زیرا این نوع از رولپلاک ها فاقد لبه هستند و بعد از کار گذاشتن در سنگ هیچ لبه ای از آن بیرون نخواهد ماند.

این مساله موجب افزایش زیبایی نما و همچنین سهولت هم رنگ کردن آن با سنگ نما خواهد شد. رولپلاک های توکار در ملات سفت و تر نیز قابل استفاده هستند و اگر بخواهید همزمان با نماکردن ساختمان و با ملات تر مقاوم سازی را انجام دهید میتوانید از این رولپلاک ها بهره بگیرید.

همچنین اگر سال ها از نما کردن ساختمان میگذرد و اکنون قصد مقاوم سازی آن را دارید و ملات پشت سنگ ها سفت شده است باز هم میتوانید از این رولپلاک ها استفاده کنید.

 

مقاوم سازی نمای ساختمان انواع نماهای مختلف 

 

مقاوم سازی نمای سرامیکی 

سرامیک یکی از سنگ های ارزان قیمت است که امروزه مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته همچنین زیبا بودن و نصب آسان آن موجب شده که افراد تصمیم بگیرند از این سنگ برای زیباسازی ساختمان خود استفاده کنند. اما سرامیک علاوه بر مزایایی که دارد جزو سنگ های آسیب پذیر نیز محسوب میشود. به همین دلیل در هنگام دریل کاری و پیچ و ورولپلاک کردن آن باید نکاتی مهمی را در نظر بگیرید.

از جمله استفاده از دریلی که دیمر دارد. زیرا میتوانید سرعت و میزان سوراخ کردن سنگ را تنظیم کنید.  نکته مهم دیگری که بید به آن توجه کنید استفاده از مته های ظریف است .زیرا اگر از مته های ضخیم استفاده شود موجب شکستن و ترک خوردگی در سطح سنگ خواهید شد.

مقاوم سازی نمای ساختمان سنگ گرانیتی 

همانطور که میدانید سنگ گرانیت یکی از سنگ های بسیار مقاوم است که علاوه بر زیبایی میتواند موجب استحکام زیاد ساختمان نیز بشود. از سنگ گرانیت فقط در نمای بیرونی استفاده نمیشود بلکه در داخل ساختمان ها , راه پله ها , پارکینگ ها و… نیز کاربرد دارد. برای مقاوم سازی نمای سنگ گرانیت نیازی به استفاده از مته های ظریف نیست زیرا این سنگ سختی بالایی دارد و میتوانید به راحتی آن را پیچ و رولپلاک کنید و نگران ایجاد شکستگی و ترک بر روی سطح آن نباشید.

مقاوم سازی نمای سنگ تراورتن 

یکی از ویژگی های سنگ تراورتن نرم بودن آن نسبت به سایر سنگ ها از جمله سنگ مرمر است. نرم بودن موجب میشود که عملیات مقاوم سازی  آن راحت تر انجام شود و در هنگام دریل کردن هیچ شکستگی و ترک بر روی سطح آن به وجود نیاید. ویژگی دیگر سنگ تراورتن وجود حفره هایی در درون بافت آن است که موجب میشود عایق مناسبی برای صدا و گرما محسوب شود. این سنگ بر خلاف سنگ گرانیت که دارای چسبندگی پایینی نسبت به ملات است دارای قدرت بالایی در چسبندگی ملات می باشد که باعث میشود به راحتی بر روی ملات بچسبد.

 

مقاوم سازی نمای مرمریت چینی 

مرمریت چینی را میتوان یکی از نامناسب ترین سنگ ها برای استفاده در نما دانست زیرا از جنس آهکی هستند و بعد از مدتی دچار ریزش خواهند شد. همچنین به دلیل ترک های زیادی که در سطح این سنگ وجود دارد عملیات پیچ و رولپلاک کردن آن بسیار دشوار است چون به سرعت دچار ترک و شکستگی در سطح خواهد شد. عوامل مختلفی مانند طوفان , باران و … در افزایش روند ریزش آن ها دخیل است.

2 نظرات

  • کدام یک از این سنگ ها استحکام بالا تری را دارد و طول عمر ان بیشتر است؟

    • سلام وقتتون به خیر هر سنگ ویژگی منحصر به فرد خود را دارد که استحکام و دوامشان با ان ویژگی ها مشخص می شود اما در انتخاب بهترین سنگ نما عواملی مانند شهر مورد نظر , ارتقاع ساختمان و … تاثیر گذار است. شما می توانید با کارشناسان ما در پیچ و رولپلاک نما در تماس باشید تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *