انواع سنگ ساختمانی نما

آشنایی با سنگ های ساختمانی و کاربرد آن ها در نما

امروزه به دلیل افزایش تنوع در سنگ های ساختمانی افراد راغب به استفاده از این سنگ ها در نمای ساختمان ها هستند. انواع سنگ ساختمانی جلوه ای متفاوت به نما خواهند داد و هر کدام نیز دارای ویژگی های منحصر به فردی هستند. در این مقاله به انواع سنگ ساختمانی نما با عکس پرداخته ایم و شما را با این سنگ های زیبا آشنا خواهیم کرد. در صورت تمایل می توانید مقاله سنگ نما چیست را بخوانید.

انواع سنگ ساختمانی نما

تاثیر انواع سنگ نما در زیبایی ساختمان

زیبایی ساختمان و نمای آن برای بسیاری از افراد مهم است. زیبایی ساختمان به وسیله انواع سنگ ساختمانی باعث زیباتر شدن شهر نیز میشود.

سنگ ها به دلیل اینکه در محیط های مختلفی تشکیل میشوند موجب تفاوت در ویژگی ها و ظاهر آنها شده و هر کدام کاربرد مختلفی پیدا کرده است.

 

استفاده از انواع سنگ ساختمانی نما

اگر قصد دارید ساختمان محل سکونت و یا کار خود را به وسیله سنگ ها نما کنید بهتر است قبل از آن از ویژگی ها و خصوصیت سنگ ها مطلع شوید تا با اطمینان خاطر اقدام به نما کنید.

در این مقاله به معرفی مشهورترین سنگ های ساختمانی و ویژگی های آن ها پرداختیم و با قرار دادن عکس آنها شما را با انواع مختلف سنگ آشنا خواهیم کرد.در انتها باید متذکر شویم که قبل از نصب سنگ باید به اصولی بودن سیمان کاری نمای ساختمان توجه گردد.

سنگ گرانیت

اولین سنگی که قصد داریم آن را به شما عزیزان معرفی کنیم سنگ گرانیت است. میتوان گفت این سنگ جزو مشهورترین سنگ ها در کنار سنگ مرمر است که افراد زیادی تمایل به استفاده از آن دارند.

بیشترین کاربرد این سنگ در نما کردن ساختمان هایی مانند ساختمان های صنعتی و کف سازی است.

از این سنگ کمتر در نمای ساختمان استفاده میشود به این دلیل که بسیار گران است و به دلیل عدم چسبندگی باید از تمهیدات ویژه ای در هنگام نصب استفاده کرد.

کاربرد دیگری که این سنگ دارد در راه پله ها , سکو ها و سنگ فرش هاست. سنگ گرانیت در رنگ های مختلفی وجود دارد که عمده ترین آن خاکستری , صورتی و سفید است. دلیل تفاوت رنگ وجود کانی های مختلف در آن است.

 

انواع سنگ ساختمانی نما
مهم ترین ویژگی های سنگ گرانیت

یکی از ویژگی های سنگ گرانیت که باعث شده در راه سازی و کف سازی از آن استفاده شود مقاوم بالا و عدم فرسایش آن در کوتاه مدت است.

 در برابر رطوبت بسیار مقاوم است و مناسب برای استفاده در شهرهایی است که دارای رطوبت بالا و شرجی هستند.

 

سنگ کوارتز

سنگ کوارتز که کوارتزیت نیز نامیده میشود دارای بیشتری شباهت با سنگ گرانیت است. اما از گرانیت سخت تر و مقاومت آن بالاتر است. این مقاومت به دلیل ساختار بلوری آن است.

این سنگ در رنگ های خاکستری , قهوه و قرمز دیده میشود. رنگ سفید آن کمیاب است.

 

انواع سنگ ساختمانی نما
مهم ترین ویژگی های سنگ نمای کوارتز

سنگ کوارتز به دلیل عدم فرسایش در کواته مدت قابل استفاده در صفحات ضدآب , کف و سنگ پله است.

به طور معمول برای پله از سنگ های مقاومی مانند کوارتز و گرانیت استفاده میکنند که در مدت زمان کوتاهی شاهد فرسایش آن نباشند.

ویژگی بعدی که این سنگ را در دسته سنگ های نما تقسیم بندی میکند مقاومت آن در برابر شرایط محیطی است. کوارتز نسبت به مواد شیمیایی , باران اسیدی و رطوبت به شدت مقاوم است.

 

سنگ لاشه

سنگ لاشه جزو آن دسته از سنگ هایی است که بدون کمترین دستکاری در نمای ساختمان قابل استفاده است.

این سنگ معمولا بعد از خارج شدن از معدن در پی ریزی ساختمان استفاده شود اما به دلیل ظاهر زیبایی که دارد میتواند در نما نیز کاربرد داشته باشد.

انواع سنگ ساختمانی نما

سنگ مرمر

یکی از گران قیمت ترین سنگ ها برای نما ساختمان سنگ مرمر است. سنگ مرمر شفاف است که نما را لوکس جلوه میدهد.

مطلب مرتبط: ترمیم ترک سنگ مرمر

 
انواع سنگ نما ساختمان
ویژگی های سنگ نمای لاشه

جالب ترین ویژگی سنگ لاشه این است که به صورت بکر قابل استفاده است و مانند دیگر سنگ ها نیازی به دستکاری و تغییرات زیاد قبل از استفاده ندارد.

 

سنگ تراورتن

سنگ تراورتن در رنگ های برنز , کرم ,قرمز , سفید و خاکستری وجود دارد که تفاوت رنگ آن در میزان ناخالصی آن است.

ناخالصی سنگ تراورتن به دلیل وجود اکسید آهن است. همانطور که میدانید اکسید آهن به رنگ قرمز است و هر چه این سنگ تیره تر باشد به معنی بیشتر بودن ناخالصی و افزایش اکسید آهن در آن است.

اگر میخواهید سنگ تراورتن مرغوبی را در نمای ساختمان استفاده کنید باید به ساغ رنگ روشن تر بروید.

انواع سنگ ساختمانی نما

ویژگی های سنگ نمای تراورتن

برای برخی از افراد قیمت فاکتور مهم است. این سنگ علاوه بر زیبایی دارای قیمت مناسبی نیز می باشد.

اگر در مناطق مرطوبی زندگی میکنید نباید از رنگ تیره آن استفاده کنید زیرا رطوبت هوا باعث اکسید شدن آن میشود و به زودی زیبایی خود را از دست میدهد.

 

سنگ پلاک

سنگ پلاک را از سنگ تراورتن برش میدهند. این سنگ ها را بعد از خروج از معدن به صورت سنگ های کوچک تر و با ابعاد مشخص برش میدهند و از آن در نمای ساختمان استفاده میکنند.

از سنگ پلاک علاوه بر استفاه در نما میتوان در تزیینات داخلی ساختمان نیز استفاده کرد.

 

انواع سنگ ساختمانی نما

ویژگی های سنگ نمای پلاک

یکی از ویژگی های سنگ پلاک که برخی آن را نقطه ضعف این سنگ میدانند عدم مقاومت آن در برابر رطوبت و یخبندان است.

از سنگ پلاک میتوان در نمای آشپزخانه و حمام استفاده کرد.

 

سنگ توف

آخرین سنگ نمایی که قصد داریم به شما معرفی کنیم سنگ توف است که از زیبایی بالایی برخوردار است. سنگ توف به دلیل رنگ خاصی که دارد میتواند نمایی جالب و چشم نواز به ساختمان شما بدهد. این سنگ علاوه بر نمای ساختمان در دیوارهای پارک نیز بکار میرود.

 

انواع سنگ ساختمانی نما

ویژگی های سنگ نمای توف

یکی از نقاط ضعف سنگ توف منسجم نبودن ذرات آن است. عدم انسجام ذرات در سنگ ها میتواند باعث ایجاد عدم مقاومت ان ها در برابر هوازدگی شود. هوازدگی باعث بروز پوسته در سنگ خواهد شد.

سنگ توف در رنگ های سبز تا سیاه دیده میشود که بنا بر محیطی که قصد دارید آن را بکار ببرید میتوانید رنگ آن را انتخاب کنید. استفاده از رنگ سبز مایل به زرد میتواند در زیبایی نمای ساختمان تاثیر مثبتی داشته باشد. اگر قصد استفاده از این سنگ را در دیوار های مانند پارک دارید رنگی مانند قهوه ای میتواند مناسب باشد.

برای اطلاع از نحوه شستشوی نما و قیمت شست و شوی نما ساختمان در تهران توسط پیچ رولاپلاک راپل

 با  شماره 09196155764 تماس بگیرید

نظری وجود ندارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *