انواع نمای ساختمان

انواع نمای ساختمان 

در این بخش قصد داریم شما را با انواع نمای ساختمان که در دسته محبوب ترین آن ها طبقه بندی می شود آشنا کنیم. اگر در حال ساختن بنا هستید و یا قصد دارید اگر قصد دارید نما ساختمان خود را بازسازی کنید مقاله بازسازی نما سنگی ساختمان می تواند برای شما مفید باشد. پس با ما باشید تا شما را با زیباترین انواع نمای ساختمان آشنا کنیم. همچنین شما می توانید برای اطلاعات بیشتر از نمای ساختمان و پیچ و رولپلاک نما ساختمان  با کارشناسان ما در اوج یاران تماس بگیرید.

انواع نمای ساختمان

انواع نمای ساختمان 

در سال های قدیم که از انواع نمای ساختمان استفاده نمی شد اغلب ساختمان ها دارای نمایی آجری بودند که علاوه بر سادگی دارای زیبایی نیز بودند. امروزه هر گاه با بنایی مواجه می شویم که نمایی آجری دارد حس نوستالژی به سراغ مان می آید و به یاد آن روزها که بیشتر خانه ها آجری بودند می افتیم.

اما به مرور زمان سلایق مردم تغییر می کند و این تغییر را در اغلب جنبه های زندگی شاهد هستیم. یکی از این تغییرات در نمای ساختمان ها به وجود آمده و موجب شده که افراد از نمای آجری به سراغ نماهایی مانند سنگ و چوب بروند.

نکات مهم قبل از طراحی انواع نمای ساختمان 

هماهنگی 

نکته مهمی که برخی از افراد در هنگام طراحی انواع نمای ساختمان در نظر نمی گیرند میزان هماهنگی نما با ساختمان های مجاور است. قطعا اگر منزل شما در خیابانی قرار دارد که تمام ساختمان های مجاور دارای نمایی سنگی هستند، شما نمی توانید نمایی شیشه ای را برای منزل خود انتخاب کنید.

توجه به اقلیم 

اقلیم مساله بسیار مهمی در طراحی نما محسوب می شود زیرا نمی توان از هر سنگی بدون توجه به وضعیت آب و هوایی استفاده کرد. برخی از سنگ ها واکنش خوبی به آب و هوای هوی مرطوب از خود نشان نمی دهند و ممکن است بعد از مدتی شاهد شل شدگی و ریزش آن ها باشیم.

توجه به طراحی فضای داخلی 

اگر تمایل دارید فضای داخلی و دکوراسیون منزل به سبک سنتی بسازید پس نمی توانید از نمایی مدرن برای بیرون آن استفاده کنید زیرا یکی از مهم ترین اصول زیبایی را زیر سوال خواهید برد. در هنگام طراحی باید تناسبی بین داخل و بیرون منزل وجود داشته باشد.

انواع نمای ساختمان

محبوب ترین انواع نمای ساختمان 

طراحی مدرن 

در طراحی مدرن به بیش از 1 متریال نیاز هست زیرا معمولا ترکیبی از چند عنصر به کار می رود. به طور مثال نمایی که در دسته مدرن طبقه بندی می شود ممکن است ترکیبی از چوب و شیشه باشد.

اما این مساله را به این معنی تلقی نکنید که شما در تعداد استفاده از متریال هیچ محدودیتی ندارید بلکه باید آن را مدیریت کنید و بیش از 3 متریال به کار نبرید. اما طراحی مدرن چه ویژگی هایی دارد که موجب شده در صدر محبوب ترین نمای ساختمانی قرار بگیرد؟

سادگی المان ها 

سادگی المان های به کار رفته در طراحی مدرن اولین ویژگی در محبوبیت و زیبایی آن به شمار می رود. با حذف تزیینات و شلوغی های نما به یک نمای ساده و بسیار شیک خواهیم رسید.

استفاده از زوایا 

مورد دیگری که نمای مدرن را محبوب کرده و زیبایی آن را به میزان زیادی افزایش داده استفاده از زوایای قائم در کار است. این زوایا می تواند چشم ببینده را درگیر کند و موجب شود که توجه بیشتری به آن معطوف دارد.

یکدستی نما 

یکدست بودن و ایجاد هارمونی در المان های نما می تواند موجب افزایش زیبایی آن شود. بسیاری از افرادی که به نمای مدرن تمایل نشان می دهند یکدست بودن آن را دوست دارند.

نماهای مدرن شامل چند نوع دسته بندی می شوند که شامل مدرن , پست مدرن , مدرن هندسی و مدرن مدو لار است که هر کدام از آن ها دارای ویژگی های منحصر به فردی است اما مواردی را که در بالا به آن اشاره کردیم در تمام آن ها مشترک است.

 

طراحی با استفاده از آجر 

آجر در بین ایرانی ها از محبوبیت زیادی برخوردار است به همین طراحان نما به این فکر افتادند که بتوانند با استفاده از آجر و ترکیب آن با نمای مدرن بتوانند طرحی زیبا خلق کنند که البته موفق نیز بوده اند .

شاید برای بسیاری از افراد جای تعجب باشد که بتوان از آجر در نمای مدرن استفاده کرد اما در ادامه به ویژگی های این طرح اشاره می کنیم. بارزترین مشخصه استفاده از آجر در نماهای مدرن تلفیق سنت و مدرنیته است. زیبایی چشم نوازی که به شما هدیه می دهد موجب خواهد شد تا بیشتر به تلفیق سنت و مدرنیته در تمام ابعاد زندگی ایمان بیاورید.

 نکات مهم در استفاده از آجر در طراحی مدرن 

کیفیت آجر

در استفاده از آجر در طرح های مدرن باید به این نکته توجه داشته باشید که کیفیت آجر بسیار مهم است زیرا اگر قرار باشد به همراه شیشه به کار گرفته شود باید مقاومت لازم را داشته باشد.

شکل و رنگ آجر

مناسب ترین آجر برای تکیب با طرح مدرن آجرهای نسوز هستند. همچنین تنوع رنگ و طرح نیز از دیگر ویژگی های آجر هستند.

انواع نمای ساختمان

طراحی با استفاده از چوب  

چوب جزو متریال لوکس محسوب می شود و در ساختمان های عادی در مرکز شهر کاربرد ندارد. بیشترین زمانی که از چوب در نما استفاده می شود در هنگام طراحی برای ویلاهاست. ویلاهایی که در مناطقی مانند شمال کشور وجود دارند گزینه مناسبی برای بکارگیری چوب در آن هاست.

زیرا چوب یک متریال با ارزش و هزینه بر محسوب می شود .اما نمی توان از چوب معمولی استفاده کرد زیرا زمانی که چوب خام است مکان مناسبی برای رخنه موریانه , پوسیدگی , جذب رطوبت و بسیاری موارد دیگر است.

برای اینکه مقاومت چوب به میزان زیادی افزایش پیدا کند آن را فرآوری می کنند و چوب خام را تبدیل به چوب ترموود می کنند. با این روش آب طبیعی چوب تبخیر می شود و می توان از آن به چوب نیم سوز هم یاد کرد. این چوب ها بسیار زیبا هستند و عمر طولانی آن ها موجب شده که بسیار محبوب و پرطرفدار باشند.

طراحی با استفاده از سنگ 

سنگ های متنوعی برای طراحی نمای ساختمان وجود دارند که هر کدام از آن ها دارای ویژگی های خاصی است. اگر بخواهید سنگ را با متریال دیگری ترکیب کنید و مانند طرح قبل از سنگ و مدرنیته به طور همزمان بهره ببرید باید از مناسب ترین سنگ استفاده کنید.

مرغوب ترین و متداول ترین سنگ ها در نمای ساختمان شامل سنگ تراورتن , سنگ مرمریت , سنگ گرانیت , سنگ لایم استون , سنگ‌های آنتیک (مصنوعی) , سنگ مرمر هستند که معمولا سنگ تراورتن در ساخت نمای مدرن و رومی بیشترین کاربرد را دارد. بعد از تراورتن می تواند از سنگ مرمر و گرانیت به عنوان محبوب ترین انواع نمای ساختمان نام برد.

نظری وجود ندارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *