بهترین نما برای ساختمان

بهترین نما برای ساختمان چه ویژگی هایی دارد؟ چگونه بهترین نما برای ساختمان خودمان انتخاب کنیم؟ نمای ساختمان ما چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟


بهترین نما برای ساختمان

از نظر شما بهترین نما برای ساختمان چیست؟ آیا دوام و متریال تعیین کننده است یا زیبایی و جذابیت ظاهری نما؟ در این مقاله به معرفی ویژگی های بهترین نما برای ساختمان می پردازیم و تمام مواردی که باید در نمای ساختمان لحاظ شود. پس با ما همراه باشید.  

 

بهترین نما برای ساختمان چگونه انتخاب می شود؟

بهترین نما برای ساختمان چیست؟ واقعیت این است که امروزه اغلب ساختمان های مسکونی و اداری هزینه زیادی برای نمای ساختمان می کنند. این مساله در اکثر نقاط جهان وجود دارد و کمپانی های مشهور نیز به نحوه نما و دیزاین خارجی ساختمان اهمیت زیادی می دهند. زیرا نما می تواند موجب افزایش اعتبار و تثبیت آن در ذهن مشتری شود و به برند سازی کمک زیادی می کند.

 

مهم ترین ملاک ها در انتخاب بهترین نما برای ساختمان

همان طور که می دانید نمی توان از یک متریال ثابت در تمام ساختمان ها استفاده کرد. به طور مثال متریالی که در مجتمع های تفریحی و تجاری مورد استفاده قرار می گیرند کاربردی در ساختمان های مسکونی ندارند. به همین دلیل نمی توان با قطعیت گفت که نمای کامپوزیتی بهتر است یا شیشه ای و آجری.

اما می توان چند ملاک اصلی را در انتخاب بهترین نما و متریال در نظر گرفت. بعد از خواندن این مقاله متوجه خواهید شد که نوع نما اهمیتی ندارد بلکه ویژگی ها و کاربرد صحیح متریال است که از اهمیت بالایی برخوردار می باشد.

اما به طور کلی نماهایی که به صورت تلفیقی از متریال های مختلف ساخته می شود همیشه جذابیت زیادی داشته و در تمام نماها نیز کاربرد زیادی دارد. به طور مثال تلفیق چوب و شیشه بسیار جذاب است. برای اطلاعات بیشتر از انواع متریال نمای ساختمان بر روی لینک کلیک کنید.

 

نوع معماری

هدف اصلی از ساخت نمای ساختمان افزایش زیبایی و جذابیت آن است. اما نکته مهمی که باید در انتخاب نما به آن دقت کنید توجه به بافت آن منطقه و نمای ساختمان های مجاور است.

قطعا نمی توان در بافت مدرن شهری از نماهایی مانند آجر استفاده کرد زیرا ناهماهنگی های به وجود آمده می تواند زیبایی محیط را تحت تاثیر منفی قرار دهند. یا اگر در بافت سنتی سکونت دارید نمی توانید از نمای شیشه ای استفاده کنید.

بهترین نما برای ساختمان 

دوام و ماندگاری متریال

بهترین نما برای ساختمان نمایی است که از متریال با دوام و ماندگار در آن استفاده شود.

استفاده از این نوع متریال می تواند با گذشت زمان دچار استهلاک کمتری شود و زیبایی خود را در مرور زمان حفظ کند.

اگر در ساخت نما به کیفیت متریال توجه نکنید دوام ساختمان به سرعت از دست می رود و بر اثر عوامل محیطی مختلف دچار آسیب های فراوانی خواهد شد که نیازمند بازسازی و صرف هزینه است.

 

طراحی بروز و مدرن

طراحی نما باید به گونه ای باشد که از جدید ترین و بروز ترین طرح ها و معماری های دنیا بهره بگیرد.

زیرا نمای ساختمان نوعی برند آن ساختمان محسوب می شود و باید در طراحی و اجرا دقت زیادی به خرج داد تا کیفیت نهایی کار افزایش پیدا کند.

 

سرعت بالا در اجرا

یکی از مهم ترین موارد در تعیین بهترین نما برای ساختمان سرعت و سهولت اجراست.

زیرا افزایش سرعت در نصب نما موجب صرفه جویی در زمان و هزینه خواهد شد.

به طور مثال نماهای کامپوزیتی گزینه مناسبی برای افرادی هستند که تمایل دارند به سرعت و با کمترین هزینه ساختمان خود را نما کنند. اگر دقت کرده باشید در سطح شهر اغلب ساختمان های اداری و دولتی دارای نمایی کامپوزیتی هستند.

 

غیر قابل اشتعال بودن

ضد حریق بودن را می توان جزو مهم ترین ویژگی های برای معرفی بهترین نما برای ساختمان در نظر گرفت.

امروزه استفاده از نماهای ضد حریقه در برج های مسکونی و اداری ضروری است و بدون آن مجوز پایان کار صادر نخواهد شد.

زمانی که نما ضد حریق باشد در صورت بروز هر گونه آتش سوزی , آتش به درون ساختمان نفوذ نمی کند و موجب افزایش امنیت جانی ساکنین خواهد شد.

 

پوشش نانو

نانو یک پوشش نامرئی و بسیار نازک است که بر روی نما کشیده می شود. این پوشش دارای ویژگی های مختلفی از جمله عدم جذب رطوبت , ضد حریق بودن , مقاوم در برابر گرما و سرما و … است.

به عنوان مثال رنگ ساختمان از اهمیت بالایی برخوردار است و ممکن است به مرور زمان دچار پوسته پوسته شدن و ترک خوردگی شود اما زمانی که از پوشش نانو بر روی نما استفاده می شود نما را برابر انواع عوامل محیطی که موجب آسیب رساندن به رنگ می کنند نیز مقاوم خواهد کرد.

 

بهترین نما برای ساختمان

ضد زلزله

یکی از مواردی که در دسته ملاک های بهترین نما برای ساختمان در نظر گرفته می شود ضد زلزله بودن آن است.

به طور مثال می توان سنگ ها نما را با پیچ و رولپلاک نصب کرد.

این کار موجب می شود تا در صورت بروز زلزله سنگ ها از نما کنده نشوند و با سقوط بر روی افراد موجب ایجاد خسارات جانی و مالی نشوند.

مقاوم سازی نما با مقاوم سازی بنا تفاوت دارد و نباید این دو مورد با هم اشتباه گرفته شوند.

 

عایق دما و حرارت

زمانی که نمای ساختمان را عایق حرارت و دما می کنید موجب می شود تا در فصول گرم و سرد سال انرژی از خانه به بیرون نرود و در دراز مدت موجب صرفه جویی چشم گیر در مصرف انرژی خواهد شد.

 

وزن کم نمای ساختمان

بهترین نما برای ساختمان نمایی است که دارای حداقل وزن باشد. نماهای سبک از جهات مختلفی می توانند موجب افزایش امنیت ساختمان شوند.

به طور مثال در هنگام وقوع زلزله اگر وزن نمای ساختمان زیاد باشد احتمال سقوط سنگ ها چند برابر خواهد شد.

اما زمانی که نما وزن کمی داشته باشد با وجود تکان های زیاد باز هم مقاوم خواهد بود.

پس نمی توان به طور قطع به یقین گفت که کدام متریال برای چه ساختمانی مناسب است بلکه باید تمام فاکتورهای مهم را در کنار یکدیگر قرار داد و به بهترین نتیجه رسید.

2 نظرات

    • سلام وقتتون بخیر عوامل متعددی در این سرهت تاثیر گذار است که از جمله مهم ترین آن ها می توان به استفاده از راپل کاران به جای استفاده از داربست و عوامل دیگر شما می توانید جهت دریافت اطلاعات جامع و دقیق در این زمینه از کارشناسان پیچ و رولپلاک نما مشاوره رایگان دریافت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *