تعویض پروژکتور نما

تعویض پروژکتور نما

تعویض پروژکتور نما هنگامی صورت می گیرد که نورپردازی نما دچار مشکل شده باشد. به طور معمول بعد از گذشت مدت زمانی از ساخت نما لامپ ها و پروژکتورها به دلایل مختلفی دچار سوختگی یا آسیب می شوند که می توان به عواملی مانند بارش باران و برف اشاره کرد. به همین دلیل تصمیم گرفتیم در این مطلبه تعویض پروژکتور نما بپردازیم. همچنین شما می توانید برای اطلاعات بیشتر از پیچ و رولپلاک نما با کارشناسان ما در شرکت اوج یاران تماس بگیرید.

 

 

تعویض پروژکتور نما چگونه انجام می شود ؟

تعویض پروژکتور نما در دسته عملیات بازسازی نما و ترمیم نورپردازی انجام می شود. امروزه اغلب ساختمان هایی که در سطح شهر ساخته می شوند به وسیله پروژکتور و انواع لامپ ها نورپردازی می شوند. این کار موجب افزایش زیبایی و جذابیت نما خواهد شد. تعویض پروژکتور نما به دو طریق انجام می شود که می توان به نصب داربست و استفاده از راپل کاران اشاره کرد.

 

تعویض پروژکتور با داربست یا راپل

قطعا ترمیم نورپردازی نمای ساختمان امری بسیار مهم است زیرا بیرونی ترین جلوه ساختمان را تشکیل می دهد و باید به بهترین نحو به آن رسیدگی کرد. برای تعویض پروژکتور یا لامپ های نمای ساختمان دو را پیش رو می باشد که هر کدام دارای مزایا و معایبی هستند.

داربست

ترمیم نورپردازی ساختمان به وسیله داربست امری هزینه بر و دشوار است. استفاده از داربست نه تنها موجب افزایش هزینه ها خواهد شد بلکه سرعت انجام کار نیز به شدت کاهش پیدا می کند. از طرفی امنیت کارگران و مجری ها نما بر روی داربست تضمین شده نیست زیرا اغلب کارگران از تجهیزات ایمنی استفاده نمی کنند و در سال های اخیر شاهد وقوع حوادث زیادی در این خصوص بوده ایم.

راپل

استفاده از راپل کاران در بسیاری از جوانب ساختمان سازی مورد توجه است. راپل کاران علاوه بر تعویض پروژکتور و لامپ های نما قابلیت انجام کارهایی از جمله نماشویی , نانو نمای ساختمان , سنگ سابی نما و … را نیز انجام می دهند. استفاده از راپل کاران در صنعت ساختمان سازی موجب کاهش هزینه ها می شود و سرعت انجام کار نیز به میزان چشم گیری افزایش پیدا خواهد کرد.

همچنین راپل کاران ملزم به استفاده از تجیهزات ایمنی هستند که این امر مزید بر علت شده و بکارگیری آن ها را تضمین می کند. راپل کاران در حین کار بر روی نمای ساختمان به مناطق دشوار آن دسترسی دارند و می توانند کار را به بهترین نحو و با بالاترین کیفیت انجام دهند در صورتی که این مساله در خصوص نصب داربست قابل انجام نیست.

 

تعویض پروژکتور نمابهترین زمان برای تعویض پروژکتور نما

بهترین زمان برای تعویض پروژکتور یا فراتاب و لامپ های نما در فصولی مانند بهار و تابستان است. همان طور که می دانید یکی از مهم ترین دلایل سوختن لامپ های نما بارندگی است که موجب از بین رفتن قدرت لامپ ها و آسیب به زیبایی نما می شود. اما در فصول گرم سال که بارندگی وجود ندارد طول عمر پروژکتور و لامپ ها به میزان قابل ملاحظه ای افزایش پیدا می کند.

 

نشانه های تعویض پروژکتور و لامپ های نما

مهم ترین نشانه در تعویض پروژکتور نما و لامپ حالت چشمک زن است. هنگامی که لامپ در حال سوختن باشد اتصالی می کند و خود را مانند چشمک زدن نشان می دهد. در این مواقع اگر به سرعت لامپ ها را تعویض نکنید ممکن است با خطر اتصالی و پریدن فیوز مواجه شوید که بسیار خطرناک است. به طور معمول هنگامی که لامپ و پروژکتور را در نمای ساختمان نصب می کنند برای جلوگیری از آسیب آن ها به وسیله باران و رطوبت اقدام به پوشاندن آن ها با چسب برق می کنند.

البته این نکته نیز حائز اهمیت است که هنگامی که در حال پوشاندن سیم ها به وسیله چسب برق هستید باید از عدم وجود رطوبت و آب در آن بخش اطمینان حاصل کنید. زمانی که دو کابل را به یکدیگر متصل می کنید بهتر است قبل از استفاده از چسب برق از چسب آپارات استفاده کنید. این نوع از چسب ها تیوپی هستند و بیشتری کاربرد را در صنعت برق دارند. هنگامی که کابل ها را با استفاده از چسب تیوپی به یکدیگر می چسبانید مانع ورود آب به درون آن ها می شوید. همچنین چسب های آکواریوم و سیلیکون(پلیمر) نیز گزینه مناسبی برای آب بندی پروژکتور نما محسوب می شوند.

 

تعویض پروژکتور نما

انواع پرژکتور و لامپ نما

پروژکتورها و لامپ ها مهم ترین جنبه زیبایی ساختمان را تامین می کنند به همین خاطر در این بخش به معرفی چند نمونه از لامپ ها و پروژکتورها می پردازیم.

چراغ های لنزدار

چراغ های لنز دار مخصوص ساختمان هایی است که قصد دارند نوعی روش تبلیغاتی را اجرا و پیاده سازی کنند. این چراغ ها قابلیت پرتاب نور را تا 50 متر دارند و از این فاصله قابل دیدن هستند. این نوع از چراغ های میزان آب بندی بالایی دارند و به همین دلیل عمر طولانی دارند و کمتر از لامپ های دیگر نیاز به تعویض دارند.

لامپ ال ای دی

لامپ های ال ای دی جزو پرکاربردترین لامپ ها در صنعت ساختمان سازی و تابلو سازی هستند. این لامپ ها علاوه بر صرفه جویی در مصرف برق قابلیت تنظیم نور و زاویه را دارند. این نوع از لامپ ها از زیبایی خاصی برخوردار هستند.

چراغ وال واشر

چراغ های وال واشر قابل نصب در اغلب بخش های نما هستند و قابلیت نصب به صورت تعداد بالا را دارند. این لامپ ها نیز دارای عمر متوسطی هستند و در صورتی که به خوبی آب بندی شوند شاهد طول عمر آن ها خواهیم بود.

لامپ های اس ام دی

لامپ های اس ام دی جزو لامپ های ریسه ای هستند که در بخش هایی از نما مانند سینه کفتری ها و باکس ها قابل نصب هستند. این لامپ ها جلوه زیبایی به نمای ساختمان می بخشند.

 

نظری وجود ندارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *