خدمات نما با طناب

خدمات نما با طناب

خدمات نما با طناب بسیار گسترده است. تقریبا تمام کارهای مربوط به ساختمان در ارتفاع را می توان به وسیله خدمات راپل انجام داد. راپل کار به شخصی گفته می شود که در ارتفاع کار می کند. در این مقاله به معرفی خدمات نما با طناب و بررسی آن می پردازیم. 

 

کار با طناب شامل چه خدماتی می شود؟

خدمات نما با طناب شامل چه خدماتی است؟ به جرات می توان گفت تمام کارها شامل نما کاری , شستشوی نما , نصب دودکش و بازسازی آن در حیطه خدمات نما محسوب می شوند. امروزه خدمات راپل از جهات زیادی به صرفه تر از نصب داربست است. در انتهای مقاله اشاره ای مختصر به این مزایا نیز خواهیم کرد.

پیچ و روپلاک نمای ساختمان

در سال های گذشته در هنگام نماکاری سنگ ها را پیچ و رولپلاک نمی کردند به همین دلیل بعد از گذشت مدت زمانی سنگ ها دچار شل شدگی و ریزش می شدند. سقوط سنگ ها علاوه بر تخریب نمای ساختمان موجب خسارات جانی و مالی فراوانی می شد. اما در طی سال های گذشته پیچ و رولپلاک کردن نما امری مهم و ضروری محسوب می شود.

یکی از خدمات نما با طناب را می توان پیچ و رولپلاک کردن سنگ های نما دانست. سنگ هایی مانند گرانیت که دارای وزن زیاد و عدم چسبندگی هستند باید حتما به وسیله راپل کاران سوراخ کاری شوند تا به وسیله پیچ های مخصوص بر روی سطح نما مستحکم شوند. برای اطلاعات بیشتر می توانید مقاله پیشگیری از افتادن سنگ نما را بخوانید.

شستشوی نمای ساختمان

خدمات نما با طناب شامل شستشوی نمای ساختمان بدون داربست نیز می شود. کثیف شدن نمای ساختمان دلایل زیادی دارد که می توان به نوع متریال , محل سکونت , نوع اقلیم و …. اشاره کرد. به طور مثال نماهای سیمانی بیشتر از نمای سنگی در معرض آلودگی قرار دارند و باید سالی حداقل 2 یا 3 بار اقدام به شستشوی آن ها کرد.

راپل کاران به وسیله واتر جت نما را شستشو می دهند. استفاده از مواد نانو در این ترکیبات می تواند موجب ماندگاری و تمیزی نما شود. مواد نانو مانند یک روکش بسیار نازک عمل می کند و که روی سطح نما را می پوشاند و باعث می شود تا آلودگی ها به سطح آن نفوذ نکنند. برای اطلاعات بیشتر می توانید مقاله نانو نمای ساختمان را مطالعه کنید.

درز بندی نمای ساختمان

در درز بندی نمای ساختمان تمام شکاف های موجود در سطح نما پر می شوند. بدین منظور از چسب های مقاوم در انواع نمای کامپوزیتی , شیشه ای و سیمانی استفاده می شود. وجود درزها و شکاف های متعد در سطح نما موجب نفوذ رطوبت , آلودگی و … می شود و با نفوذ آن در پشت سنگ می تواند در مدت زمان کوتاهی آن ها را شل کند و باعث سقوط آن شود. به همین دلیل درز بندی و آب بندی نما که از خدمات نما با طناب به شمار می رود در صنعت ساختمان سازی بسیار حائز اهمیت است.

 

خدمات نما با طناب

رنگ آمیزی نمای ساختمان

برای رنگ آمیزی نمای ساختمان می توان از نصب داربست نیز استفاده کرد. اما راپل کار به مناطق دشوار ساختمان دسترسی بیشتری دارد و این مساله به دلیل انعطاف او در حرکت است. رنگ های ساختمانی در دو نوع پایه آب و نانو موجود هستند که ما به شما پیشنهاد می کنیم که از رنگ های نانو استفاده کنید. زیرا این نوع از رنگ ها قابل شستشو هستند و به مرور زمان دچار فرسودگی و پوسته پوسته شدن نمی شوند. همچنین ظاهر زیبا و جذاب آن ها در انتخابشان بی تاثیر نیست.

رزین نمای ساختمان

برای افزایش براقیت نما می توان از رزین ها استفاده کرد. این ماده بعد از کشیده شدن بر روی سطح نما بسیار سخت و محکم می شود و می توان تا سال های طولانی براقیت نما را حفظ کند. همچنین وجود رزین ها می تواند موجب پیشگیری از تاثیر عوامل محیطی بر کیفیت نما شوند.

نورپردازی نمای ساختمان

در سال های اخیر زیبایی در نمای ساختمان حرف اول را می زند. یکی از وجوه زیباسازی نما نورپردازی است که به اشکال مختلف قابل انجام می باشد. نصب لامپ های مخفی یکی از این روش هاست که جزو خدمات نما با طناب به شمار می رود. برای نصب لامپ های مخفی در ارتفاع باید راپل کار با طناب به آن قسمت برود و عملیات نصب لامپ و نورپردازی را انجام دهد. اغلب لامپ های استفاده در نمای ساختمان از نوع LED هستند که علاوه بر کم مصرف بودن موجب افزایش جذابیت ساختمان می شوند.

نصب تابلوی تبلیغاتی

برخی از کسب و کارها برای تبلیغ شغل خود اقدام به نصب تابلوی تبلیغاتی در پشت بام ساختمان می کنند. این کار می تواند به خوبی برند شرکت را در معرض دید همگان قرار دهد. راپل کار با رفتن به ارتفاع می تواند تابلو را در محل مورد نظر نصب کند.

از جمله خدماتی که با طناب انجام میشود میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

 

مزایای استفاده از خدمات نما با طناب

بسیاری از مجریان نما ترجیح می دهند به جای نصب داربست از راپل کاران استفاده کنند و دلایل خود را اینگونه بیان می کنند:

مقرون به صرفه

هزینه استفاده از راپل کار از نصب داربست به مراتب پایین تر است. مقرون به صرفه بودن استفاده از رپل کاران موجب می شود تا هزینه تمام شده نمای ساختمان کاهش یابد.

صرفه جویی در زمان

نصب داربست و جمع آوری آن می تواند موجب صرف زمان زیادی شود. علاوه بر این وجود داربست در مناطق پر تردد باعث ایجاد ترافیک خواهد شد.

افزایش کیفیت کار

راپل کار به تمام مناطق نما دسترسی دارد به همین خاطر کیفیت کار او افزایش پیدا می کند. در صورتی که این مزیت در نصب داربست وجود ندارد و کارگران انعطاف کافی در حرکت ندارند.

ایمنی بالا

واقعیت این است که راپل علاوه بر هیجان انگیز ترین مشاغل دنیا جزو یکی از ایمن ترین آن ها نیز به شمار می رود. زیرا راپل کار در حین کار ملزم به استفاده از تجهیزات ایمنی است و بدون آن ها اجازه کار کردن نخواهد داشت. در صورتی که کار بر روی داربست این گونه نیست و فردی که بر روی داربست کار می کند ممکن است هیچ کدام از ابزارهای ایمنی را به خود وصل نکرده باشد به همین دلیل است که در طول سال خبرهای زیادی را مبنی بر سقوط کارگر از داربست می شنویم.

2 نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *