زیباسازی سنگ نما

زیباسازی سنگ نما

امروزه برای زیباسازی سنگ نما کارهای زیادی انجام می شود. زیرا نمای ساختمان نشان دهنده اصالت و کیفیت آن است. کمتر کسی را پیدا می کنید که تمایل به داشتن ساختمانی زیبا نداشته باشد. با روش هایی از جمله معماری مناسب , بافت مناسب , توجه به درون گرایی و برون گرایی می توانید زیباسازی سنگ نما را انجام دهید. همچنین شما می توانید برای اطلاعات بیشتر از خدمات پیچ و رولپلاک نما با کارشناسان ما در شرکت اوج یاران تماس بگیرید.

 

زیباسازی سنگ نما ساختمان

زیباسازی سنگ نما می تواند در هنگام ساختن ساختمان و یا سال ها بعد از نماکاری انجام شود. اغلب مهندسین به نحوی نمای ساختمان را طراحی می کنند که از ابتدا تمام نکات مربوط به زیباسازی در آن رعایت شده باشد. اما اگر شما دارای ساختمانی هستید که سال ها از نما کردن آن می گذرد و تمایل دارید که اقدام به زیباسازی آن کنید این مطلب می تواند برای شما مفید باشد. پس با ما همراه باشید.

توجه به شرایط جوی

نکته مهمی که در زیباسازی سنگ نما باید به آن توجه داشته باشید در نظر گرفتن شرایط جوی و محیطی است. یکی از مواردی که موجب می شود زیبایی نما تحت تاثیر منفی قرار بگیرد عدم توجه به نوع اقلیم می باشد. به طور مثال اگر در استان هایی مانند استان های جنوبی کشور قرار دارید باید از نوعی سنگ نما استفاده کنید که در برابر رطوبت هوا مقاوم باشد. زیرا این شهر معمولا دارای آن و هوای شرجی هستند که می توانند بافت نما را تخریب کنند.

توجه به بافت منطقه

در زیباسازی سنگ نما باید به بافت شهری و محله ای توجه کنید. تصور کنید وارد یک خیابان شده اید که تمام خانه ها دارای بافتی مدرن هستند و تمام پارامترهای نمای مدرن در آن ها لحاظ شده است. اما یک خانه با نمای آجری در مجاورت آن ها قرار دارد. این ترکیب می تواند ظاهری نازیبا را برای شهر به وجود بیاورد. پس اگر قصد زیباسازی نمای ساختمان را دارید حتما به بافت منطقه توجه کنید.

استفاده از طراحان متخصص

اشتباهی که اغلب افراد در زیباسازی سنگ نما مرتکب می شوند این است که از طراحان متخصص کمک نمی گیرند و تصور می کنند که پیاده سازی یک نمای مدرن و زیبا می تواند مشکل را حل کند. در صورتی که طراحی نما دارای پیچیدگی خاصی است که فقط کارشناسان از عهده آن بر خواهند آمد.

زیباسازی سنگ نما

استفاده از مصالح بومی

هر کدام از مناطق ایران دارای مصالح بومی است. به طور مثال در استان هایی مانند اصفهان و لرستان استفاده از نمای سنگی پیشنهاد می شود. زیرا سنگ از مصالح بومی این منطقه به شمار می رود. نکته مهمی که در این خصوص باید مد نظر داشته باشید این است که زیباسازی سنگ نما به وسیله مصالح بومی موجب کاهش هزینه ها خواهد شد. زیرا در صورتی که قصد داشته باشید مصالح را از منطقه دیگری تهیه کنید باید هزینه بیشتری پرداخت کنید.

استفاده از مصالح مرغوب

نمای ساختمان نشان دهنده اصالت آن است پس به کار گیری مصالح مرغوب و با دوام نقش مهمی در زیباسازی آن ایفا می کند. ساختمان هایی که برای زیباسازی سنگ نما از این نوع مصالح استفاده می کنند در مدت کوتاهی دچار تخریب و فرسایش نشده و سال های سال می توانند به خوبی از آن استفاده کنند. برای اطلاعات بیشتر می توانید مقاله انواع متریال نمای ساختمان را بخوانید.

جلوگیری از پرتی

پرتی در زیباسازی نما به چه معنی است؟ پرتی به کاری گفته می شود که بدون هیچ الزامی انجام می شود. به طور مثال ساختن حجم های اضافه مانند قوس ها جزو پرتی محسوب می شود. عملکرد گرایی فاکتور مهمی در نماسازی ساختمان به شمار می رود و اگر به آن پایبند باشید می توانید علاوه بر داشتن نمایی زیبا از اتلاف پول نیز جلوگیری کنید.

استفاده از گلدان

گل و گیاه نقش بسیار مهمی در زیباسازی سنگ نما دارند. بدین منظور می توانید از طراح نما بخواهید تا نما را به نحوی طراحی کند تا مکانی برای قرار دادن گل و گلدان داشته باشد. با این کار نه تنها شادابی و سرزندگی را به خانه می آورید بلکه موجب می شوید تا نمای ساختمان شما تبدیل به یکی از زیباترین نماهای محله شود.

زیباسازی سنگ نما

بازسازی نما

در این بخش به بررسی مواقعی می پردازیم که برای زیباسازی سنگ نما باید اقدام به بازسازی نمای سنگی ساختمان کنید.

  • اگر شاهد آسیب دیدن بخشی از نما بودید باید شروع به بازسازی آن کنید. برخی از بخش های نما دچار ریزش سنگ و یا شکستگی می شود. در این مواقع باید سنگ های شکسته را جدا کنید و ملات زیر آن را بتراشید. بعد از اینکه سطح را به خوبی صاف کردید سنگ نمای سالم را جایگزین آن کنید.
  • ریزش سنگ ها به دلیل عدم پیچ و رولپلاک کردن اتفاق می افتد که امری بسیار خطرناک است. اگر شاهد شل شدگی سنگ ها بودید باید آن ها را پیچ و رولپلاک کنید. بدین منظور از پیچ های گالوانیزه استفاده می شود که مقاومت بالایی در برابر انواع شرایط محیطی و همچنین تحمل وزن سنگ ها دارند. باید هر 40 سانتی متر یک پیچ و رولپلاک در سنگ قرار دهید.
  • برخی از بازسازی ها در جهت تلفیق دو متریال با یکدیگر صورت می گیرد. به طور مثال شما دارای ساختمانی با نما کامپوزیت است و تمایل دارید که بعد از مدتی نما را تغییر دهید. به شما پیشنهاد می کنیم به جای اینکه تمام نما را عوض کنید بخش از آن را با متریالی مانند شیشه جایگزین کنید.
  • زمانی که فرسودگی نمای ساختمان به حدی است که نمی توان آن را بازسازی کرد باید آن را تعویض کنید. در این روش تمام سنگ متریال قدیمی نما را از سطح جدا کنید و با تمیز کردن و تراشیدن ملات قبلی شروع به نصب سنگ های جدید کنید. در زیباسازی سنگ نما این مساله را مد نظر داشته باشید که به هیچ عنوان نباید نمای جدید را بر روی نما قدیمی نصب کنید. زیرا ملات قدیمی چسبندگی خود را از دست داده و کیفیت کار را تحت تاثیر قرار می دهد.

نظری وجود ندارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *