شاسی کشی نما

شاسی کشی نما یکی از مهمترین کار ها در ساختمن سازی است. نقش میلگرد در نما و نکات مهم در شاسی کشی نما و قیمت میلگرد.


شاسی کشی نما 

شاسی کشی نما یکی از مهم ترین مراحل در ساختمان سازی محسوب می شود. به فرآیند زیر سازی انواع سازه های فلزی شاسی کشی می گویند که سازه را در برابر عواملی مانند زلزله مقاوم می کند. این مرحله از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و اگر در زمان مناسب انجام نگیرد بعدا قابل اصلاح نیست و می تواند موجب خسارات زیادی شود. در این مقاله به نکات اجرایی شاسی کشی نما خواهیم پرداخت.

 

شاسی کشی نما چیست ؟

شاسی کشی نما به معنی زیر سازی نمای ساختمان است که منظور ایجاد برجستگی و فرورفتگی ها انجام می شود برای انجام شاسی کشی از شاسی کشی فولادی که بهترین نوع ان است استفاده می شود و از پروفیل های آهنی , نبشی ها و پچ و مهره بهره گرفته می شود. این مرحله در نماهایی که دارای ظرافت و پیچیدگی های بیشتری نسبت به نماهای معمولی هستند از حساسیت بیشتری برخوردار است و باید توسط فردی متبحر انجام گیرد.

نکات و مراحل شاسی کشی نما

مرحله اول

مهم ترین نکته و اولین مرحله در شاسی کشی نما این است که متریال را شناسایی کنیم. زیرا شاسی کشی در متریال های مختلف با یکدیگر متفاوت است. به طور مثال از پروفیل های نبشی تنها می توان در متریالی مانند سنگ و سیمان استفاده کرد و به کار گیری آن در چوب به هیچ عنوان صحیح نیست. در نماهای سنگی و سیمانی علاوه بر میلگرد از روکش رایتس نیز برای افزایش کیفیت نهایی کار استفاده می شود.

مرحله دوم

در مرحله دوم باید نقشه کار تهیه شود. در این نقشه تمام موارد و جزییات ساختمان قید شده است. مواردی مانند ضخامت و ابعاد پلیت ها , مقطعات , محل تقاطع  و … باید در این نقشه ذکر شود. زیرا برای شاسی کشی نما باید وزن نمای قرار گرفته بر روی شاسی محاسبه شود. معمولا پروفیل هایی که برای شاسی کشی استفاده می شود دارای ابعاد ثابتی مانند 40 در 40 , 60 در 40 و 40 در 80 هستند که در صورت نیاز از متریالی مانند تیر آهن و ناودانی نیز ساخته خواهند شد.

مرحله سوم

نکته مهمی که باید در شاسی کشی در نظر گرفت این است که شاسی کشی اصولی نتیجه انجام تمام مراحل صحیح در پیاده سازی ترازها است. در این مرحله با انجام ریسمان کشی تمام برآمدگی های حاصل پیاده سازی و با انجام تمام نکات اصولی تراز بندی می شوند. انجام صحیح این مرحله بسیار حائز اهمیت است و باید توسط افراد خبره انجام شود.

مرحله چهارم

در این مرحله بعد از شناسایی نوع سازه دستک های شاسی کشی بر روی متریال بتن نصب می شود. البته اگر سازه از نوع اسکلت فلزی باشد می توان بدون نصب دستک اقدام به شاسی کشی کرد.

شاسی کشی نما

نکات مهم در شاسی کشی نما

تمام پروفیل هایی که به وسیله آن ها عملیات شاسی کشی را انجام دادید باید توسط روکش رنگ پوشیده شوند. این روکش باید دارای خاصیت ضد زنگ باشد در به مرور زمان دچار اکسیداسیون , خوردگی و پوسیدگی نشود.

برای اطمینان می توانید برای جلوگیری از خوردگی از آلیاژهای مقاوم استفاده کنید. این آلیاژ ها می توانند مدت زمان زیادی شاسی ها را در برابر انواع عوامل محیطی مقاوم نگه دارد.

در هنگام شاسی کشی نما باید تمام اتصالات زیر سازی به نما بررسی شود. در صورتی که اتصالات دچار شل شدگی باشند موجب بروز مشکلات عدیده ای خواهد شد.

برای پیشگیری از دوباره کاری و صرف هزینه های بعدی باید تراز بندی و شاقول زیر سازی نما به دقت کنترل و بررسی شود و در صورت مشاهده هر گونه ایراد اقدام به برطرف آن کرد.

نقش میلگرد در اجرای زیرسازی نما

استفاده از میلگرد در بسیاری از بخش های مختلف سازه موجب افزایش مقاومت آن خواهد شد. میلگرد که از پرکاربردترین پروفیل ها به شمار می رود بیشترین کاربرد را در ستون ها دارد. این پروفیل نه تنها در افزایش مقاومت سازه نقش مهمی را ایفا می کند بلکه در شاسی کشی هم نقش پررنگی دارند. نا گفته نماند که میلگرد در شاسی کشی حجم کمتری را نیاز دارد و حجم آن نسبت به بکاری آن در ستون ها کمتر است.

در حال حاضر با کیفیت ترین میلگرد برای شاسی کشی ساختمان میلگرد بناب است. بناب یکی از چند شهر اصلی ایران است که دارای کارخانه میلگرد سازی است که در کنار شهرهایی مانند نظنز , اهواز , ابهر , همدان و بسیاری شهرهای دگیر توانسته به خوبی خود را اثبات کند. بناب در کنار تولید میلگرد های با کیفیت از قیمت پایین تری نیز برخوردار است و خرید آن را بسیار مقون به صرفه می دانند.

از مهم ترین ویژگی های میلگرد بناب می توان به مقاومت بالای آن اشاره کرد. این نوع از پروفیل ها که در برابر خوردگی و پوسیدگی مقاوم هستند عمری برابر با 15 تا 30 سال دارند.

شاسی کشی نما

قیمت میلگرد بناب

همان طور که می دانید شرایط و نوسانات اقتصادی مهم ترین عامل در تغییر قیمت ها محسوب می شوند به همین دلیل نمی توان مبلغ مشخصی را برای میلگرد بناب تعیین کرد. اما خوشبختانه امروزه با گسترش تکنولوژی و راه اندازی فروشگاه های اینترنتی می توان به راحتی قیمت روز و آنلاین تمام محصولات را به دست آورد. با مراحعه به وب سایت کارخانه میلگرد شهر بناب نه تنها قیمت میلگرد بلکه قیمت تمام تولیدات دیگر کارخانه را نیز می توانید مشاهده کنید.

علاوه بر این می توانید قیمت آن را با دیگر شهرهایی که در این زمینه فعالیت می کنند مقایسه و سپس اقدام به خرید محصول مورد نظر کنید.

نظری وجود ندارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *