قیمت وسایل راپل به چه مواردی بستگی دارد؟قیمت وسایل راپل به چه مواردی بستگی دارد؟

هزینه وسایل راپل چقدر است؟ چه عواملی بر روی قیمت وسایل راپل تاثیر گذار است؟ قیمت خدمات راپل به چه مواردی بستگی دارد؟


خدمات راپل و قیمت وسایل راپل

فاکتورهای مختلفی بر روی قیمت وسایل راپل تاثیر گذار هستند. بسیاری از این فاکتورها بر اساس برند , متریال , ابعاد و … دسته بندی می شوند. در این مقاله قصد داریم شما را با عوامل مختلف و تاثیر گذار در قیمت وسایل راپل آشنا کنیم. با ما همراه باشید. برای اطلاعات بیشتر درباره خدمات پیچ و رولپلاک نما می توانید به مثاله مربوطه مراجعه کرده و برای اطلاعات بیشتر با کارشناسان شرکت اوج یاران تماس بگیرید.

 

قیمت وسایل راپل

عوامل تاثیر گذار بر قیمت وسایل راپل چیست ؟

راپل از شغل های بسیار جذاب و پر هیجان محسوب می شود که طرفداران بسیار زیادی دارد. امروزه اغلب جوانان به این شغل متمایل شده اند و با گذراندن دوره های آموزشی و کسب مهارت های مختلف شروع به این کار می کنند.

همچین گرفتن گواهینامه های معتبر در این زمینه نیز از الزامات شروع به کار است. راپل کار فردی است که در ارتفاع کار می کند و موارد مختلفی مانند نمای ساختمان , نما شویی , بازسازی , نورپردازی و …. را انجام می دهد.

راپل کاران برای این که در امنیت باشند و جان آن ها به خطر نیفتد ملزم به استفاده از تجهیزات ایمنی هستند. در مقاله ای تحت عنوان آشنایی با تجهیزات راپل به این مساله پرداختیم و شما را با انواع وسایل ایمنی آشنا کردیم.

بسیاری از افراد این سوال قبل از اینکه به سراغ شغل راپل بروند این سوال برای آن ها به وجود می آید که قیمت وسایل راپل چقدر است و برای شروع کار باید چقدر هزینه کنند.

واقعیت این است که نمی توان مبلغی قطعی را برای قیمت وسایل راپل اعلام کرد زیرا عواملی مانند نوسانات اقتصادی , برند و … در تعیین قیمت این تجهیزات موثر هستند.

 

طناب

اولین و مهم ترین ابزار ایمنی راپل کاران طناب است. قیمت طناب راپل به موارد زیر بستگی دارد.

 

قیمت وسایل راپل 

مقاومت و تحمل فشار

طناب های راپل در انواع مختلفی وجود دارند و راپل کار قبل از انتخاب و خرید باید وزن خود را به درستی داند . زیرا طناب باید تحمل وزن راپل کار را داشته باشد. به همین دلیل اولین فاکتور در خرید طناب راپل بررسی میزان مقاومت و تحمل فشار است.

میزان کشش

  • طناب راپل از نظر میزان کشش به سه دسته : ” استاتیک ” , ” داینامیک ” , ” نیمه داینامیک ” تقسیم بندی می شود.
  • طناب های استاتیک در صورت تحمل بار کشش بسیار کمی دارند و به عبارتی بهتر است بگوییم که کشش لازم را پیدا نخواهند کرد.
  • طناب های داینامیک جزو آن دسته از طناب هایی است که به اندازه باری که تحمل می کند کشش پیدا می کند.
  • و اما طناب های نیمه داینامیک نوع متوسطی از هر دو است که بیشترین کاربرد را در بین راپل کاران دارد.

متراژ

متراژ فاکتور دیگری در تعیین قیمت وسایل راپل و طناب است. طبیعتا هر چه متراژ آن بالاتر باشد قیمت آن نیز بیشتر است.

نکته مهمی که باید ر هنگام استفاده از طناب در نظر داشته باشید این است که بهتر است طناب هایی را متراژی بالتر از حد مورد نیاز تهیه کنید و اضافه آن را در مقصد حلقه کنید.

به هیچ عنوان از طناب های کوتاه استفاده نکنید حتی اگر از نوع داینامیک و نیمه داینامیک باشند.

 

کارابین

کارابین ابزاری فلزی است که برای اتصالات راپل از آن استفاده می شود. این قطعه بسیار حساس است و در صورت ضربه و آسیب دیدگی غیر قابل استفاد خواهد شد.

 

قیمت وسایل راپل

وزن

کارابین در وزن های مختلفی در بازار وجود دارد. وزن کارابین معمولا بسیار پایین است و ابزاری سبک در تجیهزات راپل محسوب می شود. اما هر چه وزن بیشتری داشته باشد هزینه آن نیز بیشتر خواهد بود.

جنس

به طور کلی کارابین از نوع فلز است اما فلز به کار رفته در آن موجب تولید کیفیت های مختلفی شده است. به طور مثال فلز فولاد و آالومینیوم از پرکاربردترین فلزات در ساخت این ابزا محسوب می شوند.

نمایشگر قفل

برخی از کارابین ها دارای نمایشگر قفل هستند. اگر به جنبه ایمنی کار اهمیت می دهید بهتر است کارابینی را انتخاب کنید که دارای نمایشگر قفل باشد تا در صورت باز بودن به شما هشدار دهد و شما را از خطرات بعدی در امان نگاه دارد.

تحمل وزن

کارابین ها از نظر تحمل وزن در دارای درجت مختلفی هستند و هر چه نوع آن مرغوب تر باشد نشان دهنده این مساله است که وزن بیشتری را تحمل خواهد کرد.

هارنس

نام دیگر هارنس صندلی راپل کار است زیرا برای انجام کار بر روی آن مینشیند و فیکس می شود. چه فاکتورهایی بر قیمت وسایل راپل و هارنس تاثیر گذار هستند؟

 

قیمت وسایل راپل

نوع اتصال

نوع اتصال هارنس ها با یکدیگر متفاوت است. در برخی از مدل های هارنس نوع اتصال آن ها به وسیله حلقه است اما برخی مدل های دیگر به وسیله کارابین متصل می شوند.

جنس قلاب

معمولا جنس قلاب هارنس از نوع فولاد است زیرا باید تحمل وزن بالا را داشته باشد و از مقاومت بالایی نیز برخودار باشد.

قابلیت تنظیم سایز

قابلیت تنظیم سایز از ویژگی های مهم هارنس است که برخی از مدل های آن فاقد این ویژگی اند. طبیعتا اگر هارنس دارای این قابلیت باشد از قیمت بالاتری برخوردار است. اما ایمنی آن نیز بیشتر خواهد بود و موجب آرامش خاطر راپل کار می شود.

کلاه ایمنی

استفاده از کلاه ایمنی برای کار ارتفاع امری بسیاری ضروری است زیرا خطر سقوط اشیای وجود دارد و کلاه ایمنی می تواند از سر راپل کار به خوبی مراقبت کند. ویژگی های زیر در قیمت کلاه ایمنی تاثیر گذار است.

 

قیمت وسایل راپل

متریال

امروزه برخی از کلاه های ایمنی با متریال PVC تولید می شوند. زیرا PVC نه تنها از استحکام بسیار بالایی برخوردار است بلکه وزن بسیار پایینی دارد و راپل کار در حین کار مجبور به تحمل وزن کلاه نخواهد بود.

قابلیت تنظیم

اغلب کلاه های ایمنی قابل تنظیم هستند و راپل کاران می توانند سایز آن را با سر خود هماهنگ کنند. اما برخی از مدل ها نیز فاقد این ویژگی هستند که طبیعتا قیمت مناسب تری نیز خواهند داشت.

 

استانداردهای بین المللی

کلاه ایمنی باید دارای استانداردهای بین المللی باشد. علاوه بر دارا بودن استانداردها و کیفیت مواد به کار رفته در آن باید بر روی کلاه ایمنی منافذی نیز وجود داشته باشد تا هوا در آن جریان یابد.

نظری وجود ندارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *