نورپردازی نما بدون داربست

خدمات نورپردازی نما بدون داربست در انواع ساختمان ها ، با بهترین قیمت و کیفیت نورپردازی نما را از ما بخواهید.


نورپردازی نما بدون داربست

نورپردازی در ساختمان یکی از کارهایی است که در جهت زیباسازی آن انجام می شود.  در این مقاله به نورپردازی نما بدون داربست خواهیم پرداخت و شما را با چگونگی نورپردازی نما بدون داربست در انواع ساختمان ها آشنا خواهیم کرد. جهت مشاوره نورپردارزی نما با ما در تماس باشید.

 

نورپردازی نما بدون داربست چگونه انجام میشود؟

 امروز در هر کجای شهر که قدم می زنید با انواع و اقسام ساختمان‌ها و نماهای زیبا و چشمگیر روبرو می شوید.

بسیاری از افراد حاضرند برای اجرای زیباترین نما در ساختمان شان هزینه های هنگفتی بپردازند.

  نورپردازی در ساختمان علاوه بر زیبایی که دارد دارای مزایایی نیز می باشد که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد.

 

نورپردازی  نما بدون داربست

مزایای نورپردازی صحیح 

همان طور که گفتیم  تنها مزیت نور پردازی نما زیبا کردن ساختمان نیست بلکه  نور پردازی صحیح می‌تواند باعث افزایش کیفیت و ارتقای نمای ساختمان نیز شود.

علاوه بر افزایش کیفیت ساختمان باعث شاخص کردن برخی از عناصر موجود در محوطه بیرونی ساختمان است.

 

نورپردازی نمای ساختمان 

در این بخش به اصولی در نورپردازی نمای ساختمان اشاره می‌کنیم که در حین کار باید به آن توجه کرد. نورپردازی نما شامل دو بخش است. نورپردازی نمای ساختمان و نور پردازی محوطه. که ما در این مقاله به نورپردازی نما میپردازیم.

 

 عدم استفاده از نورهای نامناسب 

 از آنجایی که  نمای ساختمان هم در روز و هم در شب از اهمیت برخوردار است  باید در انتخاب رنگ برای نما بسیار دقت کنیم .

زیرا اگر از نور های تند استفاده کنیم باعث میشود که ساختمان در شب نمای نازیبا و جلوه ای زشت پیدا کند که نه تنها آن را زیبا نمیکند بلکه در ذوق افراد نیز میزند.

نورپردازی  نما بدون داربست

انواع خدمات تیم اوج یاران به جز نورپردازی شامل موارد زیر میباشد:

پیج و رولپلاک نما 

شستشوی نمای ساختمان

پولیش سنگ نما ساختمان  

واکس نمای ساختمان  

رزین نمای ساختمان  

 

 استقرار صحیح چراغ ها 

چراغ ها تاثیر بسیار شگرفی در زیبایی نمای ساختمان دارند. پس باید در موقعیت نصب چراغ ها دقت کرد. زیرا نصب آنها در موقعیتی نا صحیح باعث عدم زیبایی در نمای ساختمان خواهد شد.

 

 هماهنگی در رنگ  و مصالح به کار رفته شده 

 رنگ و نوری که در نمای ساختمان استفاده می شود باید هماهنگی مناسبی با مصالح به کار رفته در ساختمان داشته باشد که علاوه بر زیبایی در شب بتواند در روز هم جلوه ای زیبا به ساختمان بدهد.

برای آشنایی با انواع سنگ نما مقاله سنگ نما چیست را بخوانید.

عدم مزاحمت نورپردازی در داخل ساختمان 

نورپردازی بیرونی باید به گونه ای انجام شود که نور به داخل ساختمان انعکاس نداشته باشد. زیرا برگشت نور نما در داخل ساختمان باعث آزار و سلب آسایش ساکنین خواهد شد.

 

پنهان کردن منبع نور 

در نورپردازی نما بدون داربست باید طوری کار را انجام داد که منبع نور در معرض دید قرار نگیرد و فقط نور از آن ساطع شود. به این گونه زیبایی کار چند برابر میشود.

 از آنجایی که موقعیت راپل کاران به گونه‌ای است که دسترسی به نقاط سخت و دشوار ساختمان را دارند باید نورپردازی نما را به دست این افراد سپرد.

این افراد بسیار متخصص هستند و میتوانند با مهارتی که کسب کرده اند به خوبی نورپردازی را هر نقطه از نما که بخواهید برای شما انجام دهند.

لامپ نما

نکته ای که در نورپردازی نما حائز اهمیت است نحوه نورپردازی است. در حین نصب لامپ ها باید آن ها را به گونه ای چینش کرد که در جای درست قرار بگیرند.

چینش لامپ ها با فاصله زیاد و یا بالعکس خیلی نزدیک به یکدیگر باعث بروز اشکالاتی خواهد شد که یکی از آن ها کم نوری است. اگر میخواهید نور ساطع شده از نما ملایم و کم باشد میتوانید از نوارهای ال ای دی استفاده کنید.

این نوارها میتوانند نور را به سطح نما پخش کنند و ظاهری زیبا را به وجود آورند. بهترین مکان برای نصب نوارهای ال ای دی در پنجره و یا سینه ساختمان است.

 

نورپردازی نما با چراغ های ال ای دی 

به جای نوار ال ای دی میتوانید از چراغ های ال ای دی نیز در نمای ساختمان استفاده کنید.

این چراغ ها بسیار زیبا هستند و تنوع رنگی فراوانی را دارند. چراغ های ال ای دی معمولا زیر ستون ها کار گذاشته میشوند.

بالکن (تراس) و پنجره ها نیز مکان مناسبی برای نصب چراغ های ال ای دی محسوب میشوند.

این نوع از چراغ ها توانایی تابش مستقیم را دارند و اگر میخواهید که نمای ساختمان شما نور زیادی داشته باشد و در شب بدرخشد میتوانید از چراغ های ال ای دی استفاده کنید.

نورپردازی  نما بدون داربست

 

مهم ترین دلیل سوختن لامپ های نما 

لامپ هایی که در نمای ساختمان استفاده می شوند ممکن است بعد از مدتی دچار سوختگی شوند و به هر دلیلی نیاز به تعویض پیدا کنند. عوامل سوختن لامپ های نما به دلیل عدم آب بندی صحیح لامپ هاست.

 

آب بنی لامپ های نما 

یکی از مهم ترین عوامل سوختن لامپ آب بندی نکردن آن بعد از نصب است. بعد از نصب لامپ باید به وسیله چسب آب بندی زیر چسب برق را آبندی کرد.

در غیر این صورت با بارش باران آب به کابل برخورد میکند و این اتصالی باعث سوختگی لامپ نما خواهد شد..راپل کاران میتوانند بعد از نورپردازی نما بدون داربست عمل آب بندی کردن را نیز انجام دهند.

 

تعویض لامپ نما 

اگر قصد دارید لامپ نما را به هر دلیلی تعویض کنید ( سوختگی , ایجاد تغییرات و… ) میتوانید از راپل کاران استفاده کنید. راپل کاران افراد متخصصی هستند که در ارتفاع کار میکنند و در کار خود بسیار ماهر هستند.

برای آشنایی با کار در ارتفاع نی توانید مقاله مزایا و چالش های کار در ارتفاع با طناب را بخوانید از وقتی که پای راپل کاران به صنعت ساختمان سازی باز شده است دیگر برای هر کار کوچکی داربست نصب نمیکنند.

تعویض لامپ نما نیز یکی از کارهایی است که نیاز به نصب داربست ندارد و میتوان نورپردازی نما بدون داربست را توسط این افراد به خوبی انجام داد.

 

قیمت نورپردازی نمای ساختمان 

نمیتوان قیمت و تعرفه ای مشخص را برای نورپردازی نمای ساختمان تعیین کرد. زیرا بستگی به مواردی از جمله نوع لامپ ها , مساحت کار , نوع نما و… دارد.

اما همانطور که میدانید هر چه بیشتر هزینه کنید کیفیت کاری که تحویل خواهید گرفت به مراتب بالاتر است.

 

پیشنهاد 

پیشنهاد ما به شما این است که لامپ های نما را در مکانی نصب کنید که تعویض آن کار راحتی باشد. به طور مثال میتوان از پروژکتور به جای لامپ های ال ای دی استفاده کرد. نصب پروژکتور در پایین ساختمان انجام میشود و میتواند نور را به تمام نما انعکاس دهد. علاوه زیبایی نصب و تعویض آن نیز راحت خواهد بود.

6 نظرات

  • سلام برای شستشوی نما هم ازین روش بدون داربست میشه استفاده کرد؟هزینه بر نیست؟ْ!

    • سلام و وقت بخیر .بله ..بستگی داره برای چه ساختمانی ازین روش استفاده کنید و اینکه در کل هزینه های این روش به نسبت کمتر است.به صفحه شستشوی نما سر بزنید

    • سلام و وقت بخیر.بسته به ابعاد ساختمان هم داره برای نصب نورپردازی کلی ساختمان و همچینین نصب متریال نما در ابتدا بسیار مفید و به صرفه هست.میتونید به صفحه پیچ و رولپلاک نما برید و مطالب بیشتری راجع به ابن روش مطالعه کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *