کار در ارتفاع بدون داربست 

کار در ارتفاع بدون داربست جزو تخصصی ترین کارها در جهان است که بر خلاف تصور بسیاری از افراد جزو ایمن ترین کارها نیز شناخته شده است.


چالش های کار در ارتفاع بدون داربست 

کار در ارتفاع بدون داربست یکی از تخصصی ترین مشاغل در دنیا محسوب میشود. این شغل شاید از نظر بسیاری از افراد کاری خطرناک باشد و جان افراد را به خطر بیندازد اما کار در ارتفاع بدون داربست از ایمنی بسیاری برخودار است.

در این مقاله به بررسی این شغل مهم و حساس خواهیم پرداخت. جهت مشاوره رایگان هر گونه خدمات پیج رولپلاک نما ساختمان می توانید با ما در تماس باشید.  کار در ارتفاع بدون داربست جزو تخصصی ترین کارها در جهان است که بر خلاف تصور بسیاری از افراد جزو ایمن ترین کارها نیز شناخته شده است.

کار در ارتفاع یکی از دلایل عمده تلفات و آسیب جدّی کارگران در حین کار است. این تلفات می‌تواند به علت سقوط از نردبان و داربست رخ دهد. افرادی که در ارتفاع کار میکنند اول از همه نباید ترس از ارتفاع داشته باشند زیرا در حین کار برای آن ها مشکل به وجود می آید. پروژه هایی که نیاز به کار در ارتفاع دارند باید از افراد متخصص در این زمینه استفاده کنند. اما این کار مزایای زیادی نیز دارد که در ادامه به آن ها میپردازیم. 

 

کار در ارتفاع بدون داربست 

مزایای کار در ارتفاع بدون داربست

کار با طناب نسبت به کار با داربست مزایای بیشتری دارد.  ایمنی بالا یکی از مهم ترین فاکتورهایی است که در کار با طناب میتوان به آن اشاره کرد.

 

ایمنی بالا

همانطور که گفتیم افرادی که در ارتفاع کار میکنند به وسیله طناب بسته میشوند.  و این مساله میتواند به خوبی جنبه امنیت را لحاظ کند. افرادی که در این زمینه کار میکنند آموزش دیده و متخصص هستند و میتوانند

به خوبی از عهده کار بیایند.

 

کاهش هزینه ها 

نصب داربست و کار بر روی آن میتواند باعث افزایش هزینه ها در طی پروژه شود. به همین دلیل کار به وسیله طناب علاوه بر امنیت بالا کاهش هزینه ها را نیز در پی دارد.

 

صرفه جویی در زمان 

صرفه جویی در وقت و زمان نیز فاکتور مهمی است که بسیاری از پروژه ها را به سمت کار با طناب متمایل میکند.  زیرا نصب داربست و سپس جمع آوری آن میتواند باعث اتلاف زمان شود.  سرعت یکی از ملاک های اجرای پروژه است و میتواند پروژه را زودتر به انجام برساند.

 

عدم اشغال فضا 

حتما تا به حال مشاهده کرده اید که ساختمانی در حال ساخت و اجرای نماست و اطراف آن بسیار شلوغ شده و فضا را اشغال کرده است. کار با طناب این مشکل را به خوبی حل کرده و میتواند اطراف ساختمان را خلوت نگه دارد. خلوت بودن اطراف ساختمان میتواند باعث آسایش ساکنین آن منطقه نیز شود.

 

عدم ایجاد ترافیک 

با نصب داربست و اشغال فضای اطراف ساختمان موجب سختی در تردد و ایجاد ترافیک خواهد شد.  اما پروژه هایی که با طناب انجام میشوند و داربست نصب نمیکنند به دلیل فضای خلوتی که در اطراف ساختمان ایجاد میکنند باعث عدم ایجاد ترافیک و مزاحمت برای سایرین خواهد شد.

 

 

دسترسی به مکان های دشوار 

افرادی که کار در ارتفاع با طناب را تجربه کرده اند متوجه شده اند که با طناب میتوانند به مکان های دشوار دسترسی راحت تری داشته باشند. زیرا کار بر روی داربست ایجاد محدودیت برای افراد میکند و نمیتوانند به تمام مکان ها به راحتی دسترسی داشته باشند.

 

جمع آوری سریع سیستم 

اگر کار با طناب انجام شود در پایان هر شب میتوان به راحتی سیستم را جمع کرد.  اما در انجام کار با داربست این مساله امکان پذیر نیست. زیرا نمیتوان داربست را در پایان هر شب باز و بسته کرد.

 

عدم بروز مشکلات ناشی از داربست 

استفاده از داربست در نمای ساختمان باعث بروز مشکلاتی از قبیل عدم ایمنی و… خواهد شد. اما کار با طناب میتواند این مشکلات را حل کند.

مساله دیگری که در حین کار با داربست با آن مواجه هستید استفاده از بالابر است.

زیرا باید در بین طبقات حرکت کنید. اما کار با طناب این مشکل را ندارد و به راحتی میتوانید بین طبقات جابجا شوید.

 

اجرای سریع سیستم کاری 

کار در ارتفاع بدون داربست میتواند باید تسریع در کار نیز شود. زیرا انعطاف بیشتری دارد و سرعت انجام کار بالاتر میرود.

 

عدم آسیب به نمای ساختمان 

کار در ارتفاع بدون داربست میتواند باعث عدم خسارت به نما شود. زیرا داربست یک وسیله آهنی و بسیار خشن است که ممکن است در حین کار به هر دلیلی باعث خسارت به نما شود.

 

عدم جا گذاشتن وسایل

افرادی که با طناب در ارتفاع کار میکنند تمام وسایل را همراه خود دارند و بعد از اتمام شیفت کاری هیچ وسیله ای را جا نمیگذارند.

اما این مساله در کار با داربست امکان پذیر نیست و افراد نمیتوانند تمام ادوات و وسایل کار را با خود حمل کنند.

به همین دلیل امکان جا گذاشتن وسایل در محل کار بیشتر میشود.

 

کار در ارتفاع بدون داربست 

بهترین گزینه برای مکان های عمومی 

کار در ارتفاع با داربست بهترین گزینه برای کار در مکان های عمومی و شلوغ است. زیرا در مکان های عمومی استفاده از داربست بسیار مشکل بوده و نه تنها کارگران بلکه ساکنین آن منطقه نیز دچار مشکل خواهند شد.

 

شستشوی راحت نما

افراد متخصصی که در ارتفاع کار میکنند و طناب به خود میبندند به نام ” راپل کار ” نیز معرفی میشوند.

این افراد میتوانند به راحتی شستشوی نمای ساختمان را به وسیله واتر جت و سندبلاست انجام دهند.

 

کار در ارتفاع بدون داربست

افرادی که در ارتفاع با طناب کار میکنند علاوه بر امنیتی که دارند بروز برخی از حوادث برای آن ها اجتناب ناپذیر است .

به همین دلیل بسیاری از راپل کاران بیمه حوادث میشوند تا اگر در حین کار مشکلی برای آن ها پیش آمد بتوانند خسارت را پوشش دهند.

 

کار در ارتفاع بدون داربست 

کلام آخر !

برای کارهایی مانند اجرای نمای ساختمان , شستشوی نمای ساختمان و… بهترین گزینه استفاده از راپل کاران است.

زیرا علاوه بر مزایایی که در مورد آن ها گفته شد میتوانند به سرعت کار را انجام بدهند و کاهش هزینه و زمان را نیز میتوان یکی دیگر از فاکتورهای مهم در این زمینه محسوب کرد.

اما این نکته را فراموش نکنید که افرادی که قصد دارند وارد این حوزه شوند ابتدا باید آموزش های تخصصی در این زمینه ببینند تا بتوانند به خوبی از عهده کار بیایند.

زیرا کاری حساس است و درآمد خوب را میتوان یکی دیگر از ویژگی های این شغل حساس به شمار آورد.

4 نظرات

  • غیر از داربست راه های دیگری هم هست؟مثلا اگر ما بخواهیم نمای ساختمان خودمان عوض کنیم فقط در بعضی طبقات

    • سلام و وقت بخیر.بله راه های سریعتر و به صرفه تری هم هست مخصوصا برای کارهای این چنینی.پیشنهاد میکنیم صفحه پیچ رولپلاک نما رو مطالعه بفرمایید و بعد اقدام کنید.بازهم اگر سوالی بود متخصصان ما پاسخگوی شما هستند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *