نمای شیشه ای ساختمان

نمای شیشه ای ساختمان جزو زیباترین نماها در ساختمان سازی محسوب می شود که طرفداران بسیار زیادی دارد. نام دیگر آن کراتین وال است.


نمای شیشه ای ساختمان جزو زیباترین نماها در ساختمان سازی محسوب میشود که طرفداران بسیار زیادی دارد. نام دیگر نمای شیشه ای ساختمان کرتین وال است که در این مقاله معرفی نمای شیشه ای شاختمان و بررسی مزایای آن میپردازیم تا قبل از استفاده از آن با جوانب مختلف این نما آشنا شوید.

جهت مشاوره نصب و پیچ و رولپلاک نما  با ما تماس بگیرید.

نمای شیشه ای ساختمان

نمای شیشه ای ساختمان چیست؟

امروزه افراد به سراغ استفاده از ابزارهایی جهت زیباتر کردن ساختمان محل زندگی و کارشان هستند. از این رو از ابزارهای مختلفی مانند سنگ و سرامیک در نما استفاده میکنند. مقاله سنگ نما چیست را نیز بخوانید. اما شیشه یکی از گزینه هایی است که بسیاری از افراد برای نمای ساختمان به سراغ آن میروند. نمای شیشه ای ساختمان بسیار زیبا و پرطرفدار است.

شیشه هایی که در نمای ساختمان به کار می روند به وسیله پیچ و مهره به یکدیگر متصل نمیشوند بلکه از اتصالات کلپسی استفاده میشود و بکار گیری این اتصالات باعث افزایش زیبایی و چشمگیری نمای شیشه ای خواهد شد.

برخی از افراد تصور میکنند که نمای شیشه ای از امنیت و مقاومت بالایی برخوردار نیست و نمیتوان آن را گزینه مناسبی برای نما درنظر گرفت. ما در ادامه به معرفی هر چه بهتر نمای شیشه ای خواهیم پرداخت.

 

مزایای نمای شیشه ای ساختمان

اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که نمیتوانید منکر زیبایی نمای شیشه ای شوید اما از امنیت و استحکام آن مطمئن نیستید حتما با خواندن این مطلب نظرتان تغییر خواهد کرد !

 

زیبایی

قطعا میتوان از زیبایی به عنوان مهم ترین فاکتور دراستفاده از شیشه در نمای ساختمان نام برد. شیشه به دلیل انعکاس نور زیبایی خیره کننده و درخشانی به ساختمان میدهد و هر چشمی را محصور خود خواهد کرد.

 

نمای شیشه ای ساختمان

 

عایق صوت و حرارت

در نمای ساختمان از شیشه های دو یا سه جداره استفاده میشود. این شیشه ها علاوه بر استحکام بالا میتوانند عایق صوت و حرارت نیز باشند. زیرا هیچ صدای مزاحمی وارد محیط نمیشود. همچنین گرما و سرما نیز نمیتواند به درون ساختمان نفوذ کند.

 

اتصالات کلپسی

همانطور که گفتیم در اتصال شیشه ها از پیچ و مهره استفاده نمیشود. کاربرد کلپسی میتواند باعث افزایش استحکام ساختمان شود و همچنین زیبایی آن را نیز افزون میکند.

 

محاسبات استاتیکی 

در ساختمان هایی که از شیشه برای نما استفاده میشود محاسبات استاتیکی به خوبی انجام میشود و تمام موارد مربوط به زلزله نیز رعایت میشود.

 

رنگ های مختلف

در نمای شیشه ای ساختمان میتوان از رنگ های مختلف شیشه استفاده کرد. کاربرد رنگ های مختلف میتواند زیبایی بسیار زیادی به ساختمان دهد. اگر قصد دارید که مکانی مانند مدرسه , بیمارستان مختص کودکان و… را نما کنید میتوانید از شیشه های رنگی استفاده کنید و باعث تغییر چمشگیر و جذابیت در آن شوید. در تصویر زیر عکسی زیبا از نمای شیشه های رنگی را مشاهده میکنید.

نمای شیشه ای ساختمان

بهره وری از انرژی خورشید 

علاوه بر تمام مزایایی که در خصوص نمای شیشه ای نام بردیم بهره وری از انرژی خورشید نیز یکی دیگر از مزایای استفاده از نمای شیشه ای ساختمان است. شیشه به دلیل انعکاس نور خورشید میتواند باعث استفاده از آن در جهت مثبت شود. در بسیاری از کشورهای جهان که از انرژی خورشید به صورت بهینه استفاده میکنند در نمای ساختمان های خود شیشه را به کار میبرند تا بتوانند هر چه بیشتر و بهتر از نور خورشید بهره ببرند.

 

کاهش هزینه 

استفاده از شیشه در نمای ساختمان علاوه بر زیبایی و چشمگیری باعث کاهش هزینه ها نیز خواهد شد. استفاده از شیشه در نما نسبت به سرامیک و انواع سنگ ساختمانی مقرون به صرفه تر است و اگر میخواهید که نمای ساختمان هزینه زیادی را برای شما در برنداشته باشد شیشه گزینه مناسبی برای شما محسوب میشود.

 

جلوگیری از عبور اشعه خورشید 

شاید تصور کنید که نمای شیشه ای باعث میشود که اشعه های مضر خورشید از آن عبور کرده و برای شما مضر باشد. باید بگوییم که شیشه هایی که در نما استفاده میشوند همانطور که عایق صدا و حرارت هستند هایق اشعه نیز می باشند و از عبور اشعه های مضر خورشید پیشگیری میکنند.

 

انواع مختلف شیشه در نمای ساختمان 

در نمای ساختمان از شیشه های مختلفی استفاده میشود که هر کدام دارای ظاهر و خصوصیاتی می باشند که در ادامه به معرفی آن ها پرداخته ایم.

 

شیشه اسپایدر 

شیشه اسپایدر در نماهای مدرن کاربرد زیادی دارد. این نوع از شیشه ترکیبی از طلق و دو لایه شیشه سکوریت است که با قرار گرفتن طلق در میان دولایه شیشه باعث افزایش امنیت و استحکام آن شده است. استفاده از شیشه اسپایدر بالاترین رده ایمنی و حداقل میزان بهره گیری از فریم را فراهم کرده است. این شیشه در کل 52/1 میلیمتر ضخامت دارد و جزو شیشه های نازک محسوب میشود.

 

نمای شیشه ای ساختمان

فریم لس

فریم لس دارای تنوع رنگی بسیار زیادی است که از طریق پروفیل های فلزی شبکه بندی میشوند. و سپس فریم های شیشه ای درون شبکه ها قرار داده میشوند. در نمای شیشه ای فریم ها شامل لاستیک های هوابندی و آبندی هستند که مانع از ورود هوا و آب از آنها میشود.

 

نمای شیشه ای ساختمان

کرتین وال 

نمای کرتین وال یکی از زیباترین نماها در دنیای مدرن ساختمان سازی است که آمیزه ای از پروفیل های آلومینیومی است. در نمای کرتین وال که از شیشه های دو جداره استفاده میشود ضخامت شیشه ها بین 18 تا 40 میلیمتر است. یکی از مهم ترین مزایای استفاده از نمای کرتین وال محاسبه فشار باد و بار مرده بر روی ساختمان است.

این محاسبات که به وسیله نرم افزارهای تخصصی انجام میشود موجب افزایش ایمنی ساختمان در برابر خطرها و بلای طبیعی مانند طوفان و همچنین خطرهای آب و هوایی است. نمای کرتین وال که از ترکیب شیشه و آلومینیوم است علاوه بر زیبایی و جذابیت میتواند ساختمان را در برابر زلزله و نشت های احتمالی در مواقع خطر ایمن کند.

نمای شیشه ای ساختمان

نمای دو پوسته 

در نمای دو پوسته ما بین شیشه اصلی و پوسته دوم فاصله ای حدودا نیم متری ایجاد میشود که بتوان به منظور تمیز کردن شیشه ها از آن بهر برد. دو پوسته کردن نما میتواند ساختمان را از نظر عایق کاری نما در برابر آلودگی های صوتی و حرارتی تقویت کند. و همچنین ایمنی ساختمان را نیز افزایش دهد.

نمای شیشه ای ساختمان

نظری وجود ندارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *