شستشوی نما شیشه ای

شستشوی نما شیشه ای

اصول و نکات شستشوی نما شیشه ای

در اکثر نمای ساختمان، بیبنیم که شیشه نیز به کار رفته است، آن هم برای ساخت پنجره و نماسازی به شکل خلاقانه. البته ساختمان هایی هستند که نمایشان فقط و فقط از شیشه ساخته شده است. برای مثال برج هایی در تهران مانند، برج اداری فرمانیه تهران، برج باغ شیشه ای ۳۴۵ متر کامرانیه، برج شیشه ای الماس و… از جمله ساختمان هایی است که نما آنها و دکور بیرونیشان از شیشه ساخته شده است.

حال قطعا جای سوال است که چگونه میتوان نما شیشه ای ساختمان ها را تمیز کرد؟ بهترین روش شستشوی نمای شیشه ای چیست؟ یا اینکه برای شستشو پنجره های شیشه ای و شستشوی نمای ساختمان شیشه ای از چه موادی باید استفاده کرد. در ادامه همراه ما باشید تا با روش های شستن نماهای شیشه ای آشنا شوید. 

بهترین روش خانگی برای شستشوی پنجره و  شیشه نما ساختمان

1. شروع با آبکشی سطح شیشه نما با آب تمیز و توسط یک ظرف بزرگ و مناسب برای حمل آب به قسمت باالای شیشه هدایت کنید.

2. استفاده از یک مواد شوینده خاص برای شیشه نما، مانند مایع ظرفشویی و یا مواد شوینده خاص طراحی شده برای شیشه نما.

3. پاک کردن سطح شیشه نما با یک دستمال یا اسفنج نرم، در حین استفاده از مایع شوینده. حتی در صورت نیاز می‌توانید از توری محافظ برای جلوگیری از خط و خش استفاده نمایید.

4. شستشوی کامل سطح شیشه با آب تمیز و جابجایی با دستمال و یا اسفنج نرم، که به سادگی در دسترس باشد.

5. نهایتاً، خشک کردن شیشه با یک دستمال یا سایر وسایل مناسب. در نظر داشته باشید که بهتر است هنگام خشک کردن شیشه، از یک حرکت چپ به راست (و یا برعکس) به جای حرکت گردشی استفاده کنید، تا جلوگیری از ایجاد خط و خش بر روی شیشه شود.

نکته: با توجه به شاخص بالای آلودگی هوای تهران، باید شیشه های نما ساختمان و پنجره ها را هر ماه یکبار انجام داد. برای شستشوی اصولی نمای شیشه ای میتوانید روی دانش و مهارت ما حساب کنید. 

شستشوی شیشه نما

خدمات شستشوی شیشه نما با روش مدرن

نکات شستشوی نما شیشه ای

 

 اگر قصد دارید خودتان نمای شیشه ای و پنجره ها را تمیز کنید، باید خیلی مراقب باشید. مخصوصا اگر شیشه ها کمی از شما فاصله دارند و دسترسی به آنها سخت است.  برای شستشوی شیشه نما ساختمان، باید از محلول شستشوی مناسب استفاده کنید که می تواند به راحتی ریزگرد و آلودگی روی شیشه‌های نما را به حالت محلول به جا بگذارد.

بهترین محلول شستشوی شیشه نما معمولا شامل سرکه و آب می‌شود، اگر نیاز داشتید می توانید از محصولات تخصصی شیشه نما ساختمان بهره ی ببرید.

استفاده از یک ابزار مناسب برای شستن نما شیشه ای و شستن پنجره های نما میتواند خیلی کار ساز باشد. تیم اوج یاران برای شستشوی نما شیشه ای ساختمان ها از دستگاه واترجت استفاده میکند. البته فشار اب نباید زیاد باشد.  بهتر است که قبل از شستن نما شیشه ای، اجسام سفت، لکه های سرسخت را با چاقو یا کاردک از بین ببرید نباید به امید دستگاه واترجت بمانید.

برای شستشوی نما شیشه ای ، بهتر است به صورت عمودی شروع کنید و بعد از خشک کردن آن، تمام قسمت ها را به صورت عمودی و به روش رو به رو روی شیشه، به حرکت بیاورید تا پایینترین قسمت پنجره نیز به درستی شستشو و خشک شود.

در هنگام شستشوی شیشه نما ساختمان، نباید برای شستشو در جهات مختلفی حرکت کنید، از آبریزی زیاد در محل شیشه نمای ساختمان پرهیز کنید، محلول شستشویی مورد استفاده را در این فرآیند زیاد نکنید و در نهایت برای جلوگیری از برخورد مکرر با خطر احتمالی پارچه ها به نهایتی پنجره، از طریق پایین شستشو خاتمه دهید.

 

بهترین مواد شوینده برای شستشوی نمای شیشه ای چیست؟

 

مواد شوینده مناسب برای شستشوی نما شیشه ای مقدار زیادی شامل آب، مایع ظرفشویی، سرکه سفید، الکل ایزوپروپیلیک و اسید استیک است. با این حال، بسته به نوع کثیفی نما شیشه ای شما، ممکن است نیاز به استفاده همزمان از چندین ماده شوینده باشد. قبل از استفاده هر ماده شوینده، بهتر است روی یک بخش کوچکی از نما شیشه ای تست کنید تا مطمئن شوید که به نما آسیب نمی‌رسانید.

معمولاً مواد شوینده قابل استفاده برای شستشوی نمای شیشه ای شامل مواد شیمیایی ای هستند که به راحتی روی آن جمع می‌شوند و آسان قابل شستشو هستند. می توانید از موادی مانند آب، سفید کننده، الکل، اسید استریک، و یا امونیاک برای شستن نما استفاده کنید. با توجه به میزان کثیفی نما، می توانید محلولی تهیه کنید و آن را بر روی نما پاشید و سپس آن را با یک پارچه تمیز و نرم پاک کنید. ضمناً قبل از استفاده از هرگونه مواد شوینده ای برای شستن نما، باید از تهیه و رعایت دستورالعمل توسط تولیدکننده مطمئن شوید.

شماره تماس برای درخواست خدمات شستشوی  برج های شیشه ای، ساختمان های شیشه ای، پنجره و نما شیشه ای : 09196155764

شستشوی شیشه نما

 

روش شستن پنجره‌ها به صورت کلی در چند گام انجام می‌شود:

پنجره عضو اصلی نمای ساختمان هاست، به ویژه ساختمان های مسکونی که برای هر واحد پنجره های متعددی ساخته شده است تا ساکنین از فضای بیرون، نور طبیعی لذت ببرد.  اگر قصد دارید خودتان پنجره ها بشویید، مراحل زیر را انجام دهید.

1. پاکسازی پنجره از گرد و غبار و دیگر ذرات با یک برس نرم و یا پارچه‌ای نرم.

2. تهیه محلول شستشوی پنجره با شامپوی نرم.

3. استفاده از یک پارچه نرم و شفاف برای اعمال محلول شستشوی پنجره‌ها.

4. پاک کردن و جمع آوری رانده‌ها، لکه‌ها و هر گونه آلودگی دیگر روی پنجره با استفاده از پارچه.

5. استفاده از یک پارچه تمیز و خشک برای خشک کردن پنجره.

بهترین روش برای شستن پنجره‌ها از ابتدا تا انتها شامل اجرای دقیق تمام گام‌ها است. همچنین، به یاد داشته باشید که از فشار زیادی بر پنجره‌ها استفاده نکنید تا از آسیب به آن‌ها جلوگیری کنید.

 

برای تمیز کردن شیشه های ساختمان، می توانید  از روش های زیر استفاده کنید:

  1.  ابتدا شیشه‌ها را با یک پارچه یا کاغذ‌ مناسب پاک کنید تا گرد و خاک‌های اضافی روی آنها حذف شود.
  2.  یکی از شیوه‌های ساده تر برای شستن شیشه های دور از دسترس استفاده از ترکیبی از آب و سرکه می باشد. در این روش، مقداری سرکه به یک لیوان آب اضافه شود و با استفاده از اسپری ، مخلوط را بر روی شیشه های دور از دسترس پاشید. سپس با پارچه یا دستمال نرم، شیشه را تمیز کنید.
  3.  ترکیبی از آب اکسیژنه ۳٪ و آب را به نسبت ۱:۱ با هم مخلوط کنید. سپس با استفاده از اسپری ، مخلوط را بر روی شیشه های دور از دسترس پاشید. سپس با پارچه یا دستمال نرم، شیشه را تمیز کنید.

برای شستشوی نما شیشه ای دور از دسترس را چگونه تمیز کنیم؟

اگر شیشه ها در ارتفاعات بالا هستند، استفاده از جارو برقی می تواند بسیار مفید باشد. این روش باعث حذف هرگونه گرد و غبار و وایرهای موجود بر روی شیشه می شود. اما بهترین روش برای شستشوی نما شیشه ای، شستشوی شیشه های آپارتمان ها، شستشوی برج های شیشه ای، شستن پنجره های بیرونی و… کمک گرفتن از راپل کاران و استفاده از دستگاه واترجت یا روش سنتی  و دستی که در بالا توضیح داده شد.

لازم به ذکر است که راپل کاران برای شستشوی شیشه نما، با استفاده از طناب از ارتفاع بالا میروند و بخش بخش شیشه ها را تمیز میکنند. اگر شما برای شستشوی نمای شیشه ای به دنبال یک تیم حرفه ای هستید، روی کمک ما حساب کنید.

شماره تماس برای درخواست خدمات شستشوی نما شیشه ای : 09196155764

مطلب مرتبط: شستشوی نما آجری

نظری وجود ندارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *