سیمانکاری نمای ساختمان بدون داربست

سیمانکاری نمای ساختمان بدون داربست به علت مقاومت بالایی که دارد، مناسب برای شرایط آب و هوایی متفاوت و دشوار است.


سیمانکاری نمای ساختمان بدون داربست

خارجی ترین بخش ساختمان که در معرض دید افراد است نما نام دارد. از مواد مختلفی در ساخت نمای ساختمان استفاده می کنند که یکی از آنها سیمان است. سیمان می تواند زیبایی ساختمان را دو صد چندان کند. از سیمان سفید در نمای بسیاری از ساختمان ها استفاده می شود در این مقاله به سیمانکاری نمای ساختمان بدون داربست خواهیم پرداخت.

نماهای بسیار متنوع و زیبایی را می توان توسط سیمان به وجود آورد . که عمده ترین نماهای سیمانی می توان از رومی، نمای چکشی، نمای تیشه ای، نمای کلنگی، نمای سیمان شسته، نمای کمچه ای و نمای تگری نام برد که هر کدام مناسب برای مکان های مختلفی است.

سیمان هم در فضای داخلی و هم فضای خارجی ساختمان کاربرد دارد. سیمان علاوه بر اینکه میتوان از آن در نما استفاده کرد میتوان به عنوان زیر ساز سنگ نیز به کار برده شود.

سیمانکاری نمای ساختمان بدون داربست به علت مقاومت بالایی که دارد، مناسب برای شرایط آب و هوایی متفاوت و دشوار است.

می‌توان نمای سیمانی را طبق سفارش مشتری تهیه و طراحی کرد که این امر موجب به وجود امدن مدل های مختلفی از این ماده در نما میشود.

 

سیمانکاری نمای ساختمان بدون داربست

 

مهارت های سیمانکار

از آن جایی که اجرای نمای ساختمان اول از همه یک هنر است باید از فردی حرفه ای و  هنرمند در این زمینه استفاده شود.

سیمانکار باید علاوه بر کار اصلی خود به کمک های اولیه و پیشگیری از حوادث واقف باشد تا اگر در حین کار با مشکلاتی روبرو شد بتواند به خوبی از پس آن بر بیاید و البته تا حد امکان از بروز آن ها جلوگیری کند.

از این رو به یک نماکار هنرمند میگویند چون باید در تشخیص اشکال هندسی و خواندن نقشه های ساختمانی ماهر باشد.

سیمانکاری نمای ساختمان بدون داربست نیز یکی از مهم ترین مهارت هایی است که این افراد باید بلد باشند.

 

میزان ترکیب آب و سیمان

شاید تصور کنید که ترکیب سیمان و آب کاری ساده است و نیاز به مهارت خاصی ندارد.

در صورتی که اگر در حین ترکیب آن ها میزان آب را زیاد بگذارید باعث کاهش مقاومت آن خواهد شد. این اتفاق در صورت بیشتر بودن میزان سیمان نیز رخ میدهد.

برای اینکار ابتدا باید زیر کار با سیمان معمولی و ماسه پوشاند که به این عملیات آستر می گویند.

و قبل از فعالیت آستری باید تمام سطوح دیوار شمشه انجام شود سپس آنها را به وسیله ماسه پوشش داد.

در طول مدت زمان کار و بعد از این کار باید روزی ۳ الی ۴ بار دیوار به وسیله آب مرطوب شود در غیر این صورت مقاومت سیمان کاهش می باید و با کوچکترین ضربه ای پودر میشود.

 

سیمانکاری نمای ساختمان بدون داربست

سیمانکاری در فصول مختلف سال

سیمانکاری نمای ساختمان بدون داربست در فصل های مختلف سال با یکدیگر متفاوت است.

به طور مثال در فصول سرد سال مانند پاییز و زمستان اگر دمای هوا کمتر از 5 درجه باشد نباید سیمانکاری را انجام دهید زیرا ملات به سرعت دچار انجماد و یخ زدگی خواهد شد.

اما سیمانکاری در فصول گرم سال به چه صورت است؟

اگر قصد دارید در فصول گرم سال مانند تابستان اقدام به نما کاری ساختمان به وسیله سیمان کنید باید سیمان را بعد از اجرا در طول روز حداقل 3 بار آبگیری کنید تا آب سیمان به سرعت تبخیر نشود.

برای مقاوم سازی نمای سیمانی ساختمان خود نیز می توانید از خدمات پیچ و رولپلاک نما مجموعه ی اوج یاران بهره ببرید.

ویژگی های استفاده از سیمان در نما  

سیمان خصوصیات جالبی دارد که میتواند گزینه مناسبی برای استفاده در نمای ساختمان باشد. در ادامه به مهم ترین ویژگی های آن خواهیم پرداخت.

مقاومت بالا 

یکی از خصوصیات مهم سیمان داشتن مقاومت بالاست. به طوری که وقتی میخواهند ساختمانی را در برابر عوامل محیطی و فرسایش مقاوم کنند از سیمان در نمای آن استفاده میکنند.

سرعت اجرا

استفاده از سیمان در نما باعث افزایش سرعت کار خواهد شد. و مانند سنگ ها نیاز به مراحل زیاد و افزاش زمان اجرا نخواهید داشت.

 

سیمانکاری نمای ساختمان بدون داربست

مقرون به صرفه

سیمان نسبت به سنگ های ساختمانی ارزان تر است.

و اگر برای نمای ساختمان هزینه فاکتور مهمی برای شماست میتوانید از سیمان برای زیباسازی ساختمان استفاده کنید. مقاله آیا انواع سنگ ساختمانی نما را می شناسید را بخوانید.

بدون داربست

اگر در اجرای نما امکان نصب داربست وجود نداشته باشد میتوانید از سیمان برای این کار استفاده کنید. زیرا سیمان ماده ای است که برای اجرا نیازی به نصب داربست ندارد. همین مساله علاوه بر افزایش سرعت میتواند باعث کاهش هزینه ها نیز شود.

 

هزینه سیمانکاری نما بدون داربست

هزینه سیمانکاری نما بستگی به چندین عامل دارد که در زیر به آن ها اشاره کرده ایم:

مساحت کار

میتوان مساحت را اولین و مهم ترین فاکتور در خصوص تعیین هزینه سیمانکاری نما به شمار آورد. طبیعتا هر چه نما وسعت بیشتری داشته باشد هزینه آن نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

مدت زمان اجرا

زمانی که باید صرف اجرای نمای ساختمان شود در هزینه آن دخیل است. اگر قرار باشد زمان زیادی صرف نما شود قطعا باید هزینه بیشتری برای آن پرداخت شود.

تعمیر قبل از نما

اگر دیوار ساختمان دارای ایراداتی باشد و قبل از انجام نما باید تعمیراتی بر روی آن انجام داد هزینه نما افزایش پیدا می کند.

طرح

برخی از طرح ها برای اجرا نیاز به زمان زیادی دارند. طرح های پیچیده ای که به وسیله سیمان اجرا میشوند باعث میشود که زمان مورد نظر و سپس هزینه آن مشخص شود.

ابزار آلات مورد استفاده 

ابزار آلاتی که در سیمانکاری نیاز است میتواند یکی دیگر از فاکتورهای تعیین هزینه باشد. زیرا برخی از طرح ها برای اجرا نیاز به ابزار آلاتی خاص دارند.

4 نظرات

  • سلام…اینکه نوشتید بدون نصب داربست من یه اصطلاحی شنیدم پیچ رولپلاک که اون هم میگن بدون داربسته ..اگر ممکنه توضیح بدید چجوری انجام میشه

    • سلام و وقت بخیر.
      بله درست می فرمایید .پیچ رول پلاک نما برای نمای ساختمان هست و بدون داربست و با طناب انجام میشه.و کلی ویژگی های مثبت داره.برای اطلاعات مفید وکاملتر پیشنهاد میکنیم حتما صفحه
      پیچ و رولپلاک نما رو مطالعه بفرمایید

  • درود…بنده صاحب شرکتی هستم که در مرحله نما در حال ساخته شدن است.در رابطه اجرای نما برای کاهش هزینه ها مرا راهنمایی کنید.

    • درود و وقت بخیر.
      دررابطه با اجرای نمای ساختمان اقدامات مختلفی لازم است صورت گیرد که معمولا در روش قدیمی ترین صفر تا صد کارها از اندود سیمان تا نصب متریال با داربست انجام میشد.اما روشی به نام
      پیچ و رولپلاک نما وجود دارد که با طناب انجام میشود و نیازی به نصب داربست نیست ودر کاهش هزینه ها و افزایش ایمنی کار به شدت تاثییر گذار است.برای اطلاعات بیشتر علاوه بر ارتباط با متخصصان ما میتوانید صفحه پیچ و رولپلاک نما را مطالعه نمایید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *