پولیش سنگ نما

پولیش سنگ نما

پولیش سنگ نما یکی از روش های مناسب برای افزایش براقیت و برطرف کردن برخی از ایرادات سنگ است. به طور مثال هماهنگ کردن سطوح سنگی از مزایای پولیش سنگ نما به شمار می رود. در این مطلب علاوه بر پرداختن به پولیش و واکس نما به معرفی روش های مختلف آن نیز می پردازیم. همچنین شما می توانید برای اطلاعات بیشتر از پیچ و رولپلاک نما ، خدمات شستشوی نمای ساختمان با کارشناسان ما در شرکت اوج یاران تماس بگیرید.

 

پولیش سنگ نما چیست ؟

پولیش سنگ نما از بهترین روش ها برای افزایش براقیت نمای ساختمان است. در اغلب مواقع به جای تعویض سنگ نما به دلیل آلودگی می توان از این روش استفاده کرد. زیرا با استفاده از رزین کاری نما با راپل و جلا دهنده سنگ اقدام به این کار و افزایش براقیت آن می کنند.

این روش باید توسط افراد و مجریان ماهر انجام شود زیرا دستگاه های پولیش باید به طرز صحیحی مورد استفاده قرار گیرند در غیر این صورت شاهد آسیب دیدگی سنگ ها خواهیم بود. قبل از شروع پولیش اگر سنگ های ساختمان شل شده یا آسیب دیده اند باید حتما پولیش کار را در جریان قرار دهید.

 

انواع پولیش سنگ نما

واقعیت این است که نمی توان از یک روش واحد برای پولیش کردن تمام سنگ ها و متریال نما استفاده کرد. به طور مثال پولیش آجر با پولیش سنگ متفاوت است. نمی توان از پولیش چوب برای سیمان استفاده کرد. در ادامه به انواع مختلف پولیش و کارکرد آن ها اشاره می کنیم.

 

پولیش ضد لغزش

همان طور که می دانید از پولیش می توان علاوه بر سنگ های نما برای سنگ های کف نیز استفاده کرد. از پولیش ضد لغزش زمانی استفاده می شود که شما قصد دارید سنگ هایی مانند گرانیت , مرمر و تراورتن را براق کنید. پولیش ضد لغزش موجب می شود که حالت لغزندگی سنگ از بین برود و درخشندگی بالایی به وجود آورد. همچنین سنگ ها در برابر عوامل مختلفی مانند نفوذ گرد و خاک مقاوم می شوند.

در شهرهایی مانند شهرهای شمالی کشور که بارش باران و برف زیاد است نفوذ آب به سنگ ها موجب بروز مشکل و آسیب خواهد شد به همین دلیل استفاده از پولیش ضد لغزش می تواند آن ها را در برابر نفوذ آب نیز مقاوم کند و به عبارتی آن ها را آب گریز می کند. این نوع از پولیش از موادی بسیار رقیق ساخته می شود که خودتان نیز می توانید برای پالیش کف و یا بخشی از نما به وسیله یک دستمال آن را بر روی سطح مورد نظر پخش کنید.

 

پولیش سنگ نما

پولیش آنتیک کننده

پولیش آنتیک کننده جزو آن دسته از پولیش هایی است که باید به صورت غلیظ استفاده شود. شاید تصور کنید که از این پولیش باید فقط برای سنگ های آنتیک استفاده کرد در صورتی که برای تمام سطوح و متریال به جز سنگ مرمر قابل استفاده می باشد. از جمله مزایای پولیش های آنتیک افزایش مقاومت متریال در مقابل گرد و غبار و چربی است.

همچنین خاصیت آب گریزی آن موجب می شود تا آب و رطوبت به درون آن نفوذ نکند. نکته مهمی که باید در هنگام استفاده از پولیش سنگ نما در نظر داشته باشید این است که باید قبل از پولیش سنگ کاملا شسته و خشک شده باشد. انجام پولیش بر روی سنگ خیس موجب می شود تا پولیش تاثیر چندانی بر روی سطح باقی نگذارد. بعد از اینکه مواد پولیش را بر روی سطح ریختید باید آن را به صورت یکدست و یکنواخت بر روی سطح پخش کنید.

 

پولیش اپوکسی

پولیش اپوکسی یکی از بهترین و مرغوب ترین انواع پولیش در صنعت ساختمان سازی است که نوعی ماده شیمیایی می باشد. نام دیگر اپوکسی سخت کننده نیز می باشد زیرا بعد از خشک شدن سخت می شود. از این پولیش در نمای ساختمان و مراکزی مانند صنعتی و کارگاهی استفاده می شود.

اگر بین سنگ ها درز و شکاف وجود داشته باشد با استفاده از اپوکسی می توان بین آن ها را پوشش داد. بسته شدن درز و شکاف ها موجب می شود تا هیچ گونه آلودگی و رطوبت بین سنگ ها نفوذ نکند و عمر نمای ساختمان نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

 

پولیش رزین

کاربرد پولیش رزین در صنعت ساختمان افزایش براقیت و جلا دهندگی سنگ است. اگر سنگ نمای ساختمان به دلایل مختلفی تیره و کدر شده باشند نیازی به تعویض آن ها نیست بلکه شما می توانید با انجام پولیش رزین آن ها را تازه و نو کنید.

به عبارتی سنگ ها با استفاده از پولیش رزین شارژ می شود. به همین دلیل استفاده از پولیش یکی از جنبه های ترمیمی ساختمان است. این نوع از پولیش سنگ نما ساختمان بر پایه آب تولید می شود که مایعی بسیار شفاف است. این نوع از پولیش مانند نمونه های قبلی دارای ویژگی هایی مانند ضد آب کردن سنگ است. همچنین در شهرهای بزرگ و صنعتی که نمای ساختمان ها به سرعت آلوده می شود استفاده از پولیش رزین بسیار مناسب است.

بعد از اینکه مراحل شستن و خشک کردن نما را انجام دادید باید پولیش رزین را به وسیله قلمو بر روی سطوح مورد نظر بزنید و منتظر شوید تا کاملا خشک شود.

 

پولیش سنگ نما

مراحل انجام پولیش

  • در اولین مرحله از انجام پولیش کاری نمای ساختمان باید سطوح مورد نظر را به دقت تمیز کنید. اگر سطح نما به وسیله شستشو به اندازه کافی تمیز نمی شود به شما توصیه می کنیم از سنگ سابی نما استفاده کنید. در این روش لایه ای از روی سنگ برداشته می شود و هیچ گونه آلودگی بر روی آن باقی نمی ماند.
  • اجازه دهید نما کاملا خشک شود. در صورتی که مواد پولیش را بر روی سطح خیس به کار ببرید باعث می شود تا اثرگذاری نداشته باشد.
  • پخش کردن پولیش سنگ نما نیاز به یک طی مخصوص دارد. مواد پولیش را توسط طی به طور یکنواخت بر روی سطح پخش کنید تا تمام مناطق آن مانند درزها نیز پوشش داده شوند.
  • بعد از انجام مراحل بالا باید اجازه دهید تا مایع پولیش کاملا خشک و سفت شود.
  • در آخرین مرحله از پولیش سنگ نما باید از دستگاه مخصوص پولیش استفاده کرد. این دستگاه ها دارای لقمه های نرم هستند که سطح را سمباده می زنند تا ناهمواری آن برطرف شود و سطحی کاملا براق و درخشنده را به شما تحویل دهند.

 

نظری وجود ندارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *