رزین کاری نما با راپل

رزین کاری نما با راپل

رزین کاری نما با راپل موجب می شود که نمای ساختمان در برابر عوامل محیطی بسیار مقاوم شود. رزین نوعی مایع شفاف است که با مواد اصلاح کننده نانو بر پایه آب تولید شده و می تواند محافظی بسیار قوی برای ساختمان باشد. در این مقاله به رزین کاری نما با راپل و بررسی جوانب مختلف آن می پردازیم.

 

رزین کاری چیست ؟

رزین کاری نما با راپل یکی از کارهایی است که امروزه بر روی اغلب ساختمان های مدرن اجرا می شود. رزین نوعی مایع شفاف و بر پایه آب است که به همراه مواد اصلاح کننده نانو استفاده می شود. این مایع به سرعت خشک و سفت می شود و می تواند به عنوان یک لایه محافظ عمل کند.

بسیاری از ساختمان های با نمای مدرن , سیمانی , آجری و …. از این روش استفاده می کنند تا نما علاوه بر محافظت به صورت یک عایق نیز از ورود و خروج انرژی به درون منزل جلوگیری شود. همچنین خاصیت ضد آب بودن آن نیز موجب می شود تا نمای ساختمان با گذشت زمان و بر اثر جذب رطوبت , بارش باران و …. دچار پوسته پوسته شدن نشود.

چرا رزین کاری نما امری ضروری است؟

در مطالب قبل به نحوه نانو کردن نمای ساختمان پرداختیم. نانو کردن نمای ساختمان به وسیله رزین هم قابل انجام است. علاوه بر ویژگی هایی که در بالا به آن ها اشاره کردیم زمانی که نمای ساختمان را رزین می کنید سطح آن ضد آب می شود و می تواند طول عمر متریال به کار رفته در آن را افزایش دهد.

همچنین عدم تغییر رنگ در طولانی مدت را نیز می توان از دیگر ویژگی های رزین نما دانست. یکی از عوامل رنگ پریدگی نمای ساختمان تابش مستقیم اشعه خورشید است. در شهرهایی مانند شهرهای جنوبی کشور که آفتاب بسیار داغ است رنگ پریدگی در نما بیشتر مشهود است. براق کردن و افزایش درخشندگی نمای ساختمان به وسیله رزین موجب شده تا این روش با استقبال زیادی روبرو شود.

نکته مهم در رزین کاری نما با راپل

اغلب رزین کاری هایی که در نما انجام می شود به وسیله راپل کار است. راپل کاران به این دلیل که انعطاف بیشتری در حرکت کردن دارند و از نظر زمان و هزینه به صرفه تر هستند گزینه مناسبی برای اجرای این روش محسوب می شوند. نکات مهمی که باید در رزین کاری در نظر داشته باشید این است که قبل از آن باید سطح ساختمان نماشویی شود تا از هر گونه آلودگی پاکسازی شود.

زمانی که رزین را بر روی سطح آلوده اجرا می کنید عمر آن کاهش پیدا می کند و مواد به خوبی بر روی متریال نما نخواهد نشست. به همین دلیل بهترین زمان برای رزین کاری نما با راپل 1 روز بعد از نماشویی است.

اغلب شستشوی نمای ساختمان بدون داربست به وسیله واتر جت و سند بلاستر انجام می شود که هر کدام از آن ها دارای مزایای زیادی است. در طی این 1 روز سطح نما باید به خوبی خشک شود زیرا مایع رزین در صورتی که بر روی سطح خیس کار شود به سرعت سفیدک می زند و تاثیری بر آن نخواهد گذاشت.

به همین خاطر کارشناسان و مجری های نما توصیه می کنند که رزین کاری را در فصل تابستان انجام دهید تا نمای ساختمان در طول 1 روز کاملا خشک و آماده رزین کاری شود.

رزین کاری نما با راپل

از جمله خدمات  اوج یاران میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

 

موارد استفاده از رزین کاری

برخی از ساختمان ها به دلیل استفاده از متریال نامرغوب بعد از گذشت چند سال ظاهری فرسوده پیدا می کنند. رزین کاری نما با راپل می تواند براقی و زیبایی آن ها را بر گرداند. پس یکی از موارد استفاده از رزین کار در بازسازی نما است. همچنین زمانی که از رزین استفاده می کنید نمای ساختمان ضد آب می شود و موجب خواهد شد تا در طولانی مدت آب به پشت سنگ ها نفوذ نکند.

زمانی که آب به پشت سنگ ها نفوذ می کند موجب شل شدگی و در نهایت سقوط آن ها می شود. به همین دلیل توصیه می شود که در هنگام نصب سنگ ها آن ها را پیچ و رولپلاک کنید. اما نگران نباشید اگر نما را به وسیله رزین ضد آب کنید رطوبت به پشت سنگ ها نفوذ نمی کند و شما می توانید عملیات پیچ و رولپلاک را انجام ندهید. رزین به طور میانگین 5 تا 10 سال بر روی سطح نما باقی می ماند و بعد از آن می توانید آن را تعویض کنید.

روش اجرای رزین کاری نما با راپل

همان طور که اشاره شد راپل مناسب ترین گزینه برای رزین کاری است زیرا خدمات نما با طناب باعث می شود سرعت کار افزایش و هزینه آن کاهش پیدا کند. راپل کاران برای رزین کردن نما از قلم مو استفاده می کنند. کارشناسان مجرب توصیه می کنند که به هیچ عنوان برای انجام این کار از غلتک استفاده نکنید.

زیرا غلتک توانایی انتقال مایه رزین را در بین متریالی مانند آجر ندارد و عملیات ضد آب کردن نما به درستی انجام نمی شود. اما قلم مو می تواند به خوبی تمام درز ها را پوشش داده و کیفیت نهایی کار را افزایش دهد.

رزین کاری نما با راپل

ویژگی های رزین نما

در این بخش به سه مورد از مهم ترین ویژگی های رزین نما اشاره می کنیم.

سرعت در اجرا

سرعت اجرای رزین کاری بسیار بالاست. اگر مجری با تجربه و راپل کاری حرفه ای را دعوت به همکاری کنید او در زمان کوتاهی می تواند تمام مراحل لازم را انجام دهد. یکی از علت های سرعت کار استفاده از قلم مو است که در بالا به مزایای آن اشاره کردیم.

عدم نفوذ آب به نما

در شهرهایی که رطوبت هوا زیاد است و باران های فراوانی می بارد احتمال نفوذ آب به پشت سنگ ها زیاد ست که در طولانی مدت می تواندم موجب تخریب آن ها شود. رزین کاری نما بدون راپل به خوبی درزهای بین متریال را می پوشاند و آن را ضد آب می کند.

افزایش زیبایی

افزایش زیبایی و براق کردن نما از ویژگی های مهم رزین است که موجب می شود ساختمان در طلانی مدت ظاهر زیبای خود را حفظ کند و طول عمر نما افزایش یابد.

پیشگیری از آلودگی نما

آلودگی هایی مانند دوده , آلودگی های محیطی و … بر روی نمای ساختمان تاثیر می گذارند. رزین می تواند با ایجاد یک لایه محافظ از نفوذ آلودگی در نما جلوگیری کند. به همین دلیل نمای ساختمان نیازی به شستشوی مداوم پیدا نمی کند و فاصله بین شستشو ها افزایش پیدا می کند.

نظری وجود ندارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *