فیکس کردن سنگ نما

فیکس کردن سنگ نما

فیکس کردن سنگ نما با پیچ و رولپلاک انجام می شود. عدم فیکس کردن سنگ ها موجب می شود تا در گذر زمان بر اثر عواملی مانند طوفان , زلزله و نشست ساختمان سنگ ها دچار شل شدگی و در نهایت ریزش شوند. سقوط سنگ ها امری بسیار خطرناک است که موجب خسارات جانی و مالی خواهد شد. در این بخش به فیکس کردن سنگ نما می پردازیم. همچنین شما می توانید برای اطلاعات بیشتر از پیچ و رولپلاک نما با کارشناسان ما در شرکت اوج یاران تماس بگیرید.

 

 

فیکس کردن سنگ نما موجب چه چیزی می شود ؟

با فیکس کردن سنگ نما موجب افزایش استحکام آن ها خواهید شد. امروزه اغلب ساختمان ها برای زیباسازی از سنگ های مختلفی مانند گرانیت , سنگ مرمر و تراورتن استفاده می کنند. برخی از سنگ ها دارای وزن سنگینی هستند و در گذر زمان مقاومت خود را از دست می دهند. عدم تحمل وزن سنگ توسط ملات موجب سقوط و ریزش سنگ ها خواهد شد.

 

عوامل ریزش سنگ های نما

در علت ریزش سنگ نما دو عامل مهم وجود دارد که می توان به عوامل انسانی و عوامل طبیعی اشاره کرد.

  • هنگامی که صحبت از عوامل و خطای انسانی در ریزش سنگ ها می شود منظور استفاده از مجری های غیر حرفه ای و تازه کار است. اصول مهمی در ساخت ملات های سیمانی وجود دارد که عدم رعایت هر کدام از آن ها موجب می شوذ تا کیفیت نهایی کار به میزان چشم گیری کاهش یابد. به طور مثال برخی از مجری های نما که به صورت غیر حرفه ای وارد این کار شده اند در هنگام ساخت ملات سیمان از خاک ماسه در آن استفاده می کنند تا روند خشک شدن ملات را تسریع کنند. مورد مهم دیگری که موجب می شود تا ریزش سنگ های بر اثر خطاهای انسانی بروز کند خشک کردن سریع ملات با روش های مختلف است. در صورتی که باید ملات سیمان به مرور زمان خشک شود و دخالتی در روند آن وجود نداشته باشد.
  • و اما عامل دیگری در ریزش سنگ نما نیز موثر است که عامل طبیعی نام دارد. عواملی مانند بارش باران های اسیدی یکی از آن هاست. در شهرهای بزرگ و صنعتی که آلودگی هوا زیاد است در صورت بارش باران تبدیل به نوع اسیدی می شود و به مرور زمان موجب فرسایش سنگ ها خواهد شد. اگر نمای ساختمان آب ندی نشده باشد آب به راحتی در پشت سنگ ها نفوذ می کند و باعث شل شدن ملات سیمان خواهد شد. همچنین نشست ساختمان بر اثر زلزله نیز می تواند سنگ های نما را شل کند و در نهایت موجب ریزش و سقوط آن ها شود.

 

روش های فیکس کردن سنگ نما

به دو روش می توان سنگ های ساختمانی را فیکس کرد که هر کدام از آن ها دارای مزایا و معایبی است که در ادامه بررسی می کنیم.

 

فیکس کردن سنگ نما

راپل

بهترین روش برای فیکس کردن سنگ نما استفاده از راپل کاران است. راپل کاران به دلیل انعطاف بالایی که دارند به تمام نقاط دشوار ساختمان دسترسی دارند به همین دلیل کیفیت کار آن ها افزایش پیدا می کند. همچنین افزایش سرعت و کاهش هزینه ها از دیگر مزایای استفاده از راپل کاران برای نصب سنگ های ساختمانی است. ایمنی راپل کار در حین کار تضمین شده است و این مساله به دلیل استفاده از ابزارها و تجهیزات ایمنی است.

راپل کاران بعد از گذراندن دوره های حرفه ای و کسب گواهینامه های مربوط شروع به کار می کنند. در صورتی که این مساله در کارگرانی که بر روی داربست کار می کنند وجود ندارد به همین دلیل وقوع حوادث در کارگرانی که بر روی داربست کار می کنند بیشتر است.

داربست

اگر قصد دارید با داربست اقدام به فیکس کردن سنگ نما کنید باید دردسرهای آن را متحمل شوید. زیرا امروزه کمتر از داربست استفاده می کنند و مهم ترین دلیل آن هم عدم امنیت و مسایل ایمنی است. در ادامه به دردسرهای این روش اشاره می کنیم.

 

دردسرهای فیکس کردن سنگ نمای ساختمان با داربست

هزینه بالا

اغلب افرادی که اقدام به نما کردن ساختمان شان می کنند جنبه مالی برایشان اهمیت زیادی دارد. این افراد ترجیح می دهند از روشی استفاده کنند که کمترین هزینه را در بر داشته باشد. نصب سنگ های نما به وسیله داربست دارای هزینه بالایی است. زیرا پیچ کردن میله ها نیاز به زحمت زیادی دارد.

کاهش سرعت

کاهش سرعت از دیگر دردسرهای نصب سنگ نما با داربست است. افرادی که بر روی داربست کار می کنند انعطاف کافی ندارند و روند کار سرعت کمی پیدا می کند. این در صورتی است که راپل کاران به این دلیل که در هوا معلق هستند قابلیت جابجایی سریع دارند.

عدم ایمنی

کارگرانی که بر روی داربست کار می کنند از امنیت کافی برخوردار نیستند. به این دلیل که ملزم به استفاده از ابزارهای ایمنی نمی باشند. در سال های گذشته سقوط و نقص عضو در کارگرانی از داربست افتاده اند بسیار زیاد بوده و عدم بیمه شدن آن ها از طرف کارفرما بر مشکلات آن ها اضافه می کند.

اختلال در تردد

نصب داربست باعث ایجاد ترافیک و اختلال در تردد ماشین ها و افراد می شود. یکی از دردسرهای استفاده از داربست در نصب سنگ ها این است که حجم وسیعی از محله را در بر می گیرند و معمولا با اعتراض ساکنین و همسایه ها روبرو خواهند شد.

 

فیکس کردن سنگ نما

نکات مهم در فیکس کردن سنگ ها

در هنگام پیچ و رولپلاک کردن سنگ ها باید نکات زیر را در نظر بگیرید تا سنگ ها از استحکام کافی بر روی سطح برخوردار باشند.

  • استفاده از پیچ های گالوانیزه توصیه می شود. این پیچ ها دارای روکشی از جنس روی هستند که مقاومت پیچ را در برابر عواملی مانند فرسایش , زنگ زدگی و خوردگی افزایش می دهد. این پیچ ها در اندازه و سایزهای مختلفی موجود هستند که باید بر اساس ضخامت سنگ از آن ها استفاده شود.
  • بهتر است هنگامی که ملات را بر روی سطح می ریزید ضخامت آن از 3 سانتی متر تجاوز نکند. رعایت کردن اندازه استاندارد ملات موجب افزایش استحکام سنگ ها خواهد شد.
  • اگر در حال بازسازی سنگ نما هستید بهتر است کار را از جایی شروع کنید که سنگ ریزش کرده یا شل شده است. بعد از اینکه سنگ های در حال ریزش را نصب و مهار کردید به سراغ باقی بخش های نما بروید.

 

 

نظری وجود ندارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *