نانو نمای ساختمان

تکنولوژی نانو نمای ساختمان یک تکنولوژی جدید محسوب می شود و از جوانب مختلف بر روی افزایش کیفیت نمای ساختمان موثر است. برخی از مزایای استفاده از نانو نمای ساختمان عایق بودن , ماندگاری بالا , ضد رطوبت و …. می باشند که مورد استقبال افراد زیادی قرار گرفته است.

در این مقاله قصد داریم به تکنولوژی نانو نمای ساختمان بپردازیم.  علاوه بر خدمات نانو نمای ساختمان،  خدمات پیچ و رولپلاک نما را هم می توانید از شرکت اوج یاران دریافت کنید. 

 

تکنولوژی نانو نمای ساختمان

امروزه در اغلب ساختمان های مسکونی، اداری و تجاری از فناوری نانو نمای ساختمان استفاده می کنند. نانو به صورت پوششی بسیار نازک و نامرئی است که بر روی تمام نمای ساختمان کشیده می شود و از جوانب مختلفی موجب افزایش کیفیت و دوام آن خواهد شد. در ادامه به نحوه عملکرد نانو نمای ساختمان اشاره می کنیم.

 

مقاوم در برابر آلودگی

شاید بتوان مهم ترین ویژگی استفاده از نانو نمای ساختمان را افزایش مقاومت آن در برابر آلودگی دانست. زیرا اغلب شهرهای بزرگ با معضل آلودگی هوا مواجه هستند. این آلودگی ها که شامل دود و گرد و غبار هستند می توانند به سرعت موجب کثیف شدن نمای ساختمان شوند و نیاز به شستشوی مداوم آن است. اما در صورتی که از این تکنولوژی بهره ببرید نما در برابر انواع آلودگی دارای مقاومت بیشتری می شوند.

 

بسیار نازک و نامرئی

همان طور که گفتیم نانو یک پوشش بسیار نازک و نامرئی است. برخی از افراد درباره استفاده از این پوشش ابراز نگرانی می کنند و تصور آن ها این است که این پوشش بر روی ضخامت نما تاثیر می گذارد و زیبایی آن را تحت تاثیر منفی قرار می دهد.

 

مقاوم در برابر اشعه مضر خورشید

برخی از متریالی که در انواع نما استفاده می شوند به مرور زمان بر اثر تابش مستقیم نور خورشید دچار تغییر رنگ خواهند شد و زیبایی و جذابیت خود را از دست می دهند. زمانی که از پوشش نانو بر روی نما استفاده می کنید متریال را در برابر تابش مستقیم اشعه های مضر خورشید مقاوم می کند و به مرور زمان نمای ساختمان تغییر ظاهر و رنگ نخواهد داد.

نانو نمای ساختمان

مقاوم در برابر فرسایش

برخی از شهرهای کشور دچار باران های اسیدی و طوفان های شن هستند. این مساله موجب می شود که به مرور زمان نمای ساختمان دچار فرسایش شود و متریال آن دستخوش تغییراتی بشوند. این نوع از نماها مجبور به بازسازی هستند اما اگر از پوشش نانو بر روی آن ها استفاده شود در برابر تمام عوامل طبیعی و فرساینده مقاوم شده و ظاهر خود را در سال های طولانی حفظ می کنند.

 

مقاوم در برابر فشار آب و شستشو

پوشش نانو با اینکه پوششی بسیار نازک است ما در برابر شستشو مقاوم می باشد و قابلیت تحمل فشار آب را تا 60 بار دارد. این مزیت موجب می شود که شما با خیال راحت بتوانید نمای ساختمان را به وسیله راپل کار و واتر جت شستشو دهید.

ساختمان هایی که دارای پوشش نانو نیستند می توانند به وسیله مواد نانو ساختمان را بشویند و تا مدت طولانی آن را در برابر عوامل محیطی مقاوم کنند اما زمانی که از پوشش نانو بر روی نما استفاده می کنید مدت زمان بیشتری از مزایای او بهره مند خواهید بود. برای اطلاعات بیشتر از شست و شوی نمای ساختمان بدون داربست می توانید مقاله دیگر ما را در لینک بخوانید.

 

عایق رطوبت

این پوشش در شهر هایی که بارندگی زیادی دارند نیز بسیار مناسب است. زیرا این پوشش عایق رطوبت می باشد و به هیچ عنوان آب و رطوبت را به خود جذب نمی کند. شهرهای شمالی کشور می توانند بدون نگرانی ساختمان خود را با مواد نانو بپوشانند.

در سال های قدیم که استفاده از آجر در نما رایج بود بعد از هر بار بارندگی آجرها خیس می شدند و به مرور زمان کیفیت خود را از دست می دادند. اما امروزه نمای آجری را هم می توان نانو کرد.

نانو نمای ساختمان

افزایش طول عمر متریال

اگر تمام موارد بالا را در نظر بگیرید متوجه خواهید شد که پوشش نانو نمای ساختمان، در نهایت موجب افزایش عمر متریال و نمای ساختمان شما خواهد شد. به طور مثال اگر نمای معمولی بعد از 15 سال نیاز به بازسازی داشته باشد با استفاده از تکنولوژی نانو این زمان به 25 سال افزایش پیدا خواهد کرد.

عایق حرارت

شاید برای شما جالب باشد اگر بدانید که پوشش نانو تحمل حرارت تا 450 درجه را دارد. به همین دلیل گزینه مناسبی برای استفاده در شهرهای جنوبی کشور است. استان هایی مانند خوزستان و شهرهایی مانند اهواز که در فصل تابستان گرمایی 50 درجه را تحمل می کنند می تواند موجب تخریب نمای ساختمان شان شود.

 

اجرای آسان

برخی از افراد تصور می کنند که این اقدام، پروسه ای طولانی , وقت گیر و زمان بر است. در صورتی که به هیچ عنوان این تصور صحیح نیست. زیرا پوشش نانو در مدت زمان کوتاهی اجرا می شود و این لایه نازک به سرعت جذب متریال خواهد شد. نفوذ مواد نانو در تمام خلل ها و فرج های نما نفوذ می کند و آن ها را در برابر عواملی که گفتیم ایمن می کند.

نانو نمای ساختمان

پیشگیری از شوره زدن نما

در برخی از متریال های نما مشاهده شده که بعد از گذشت مدت کوتاهی دارای شوره و قارچ می شوند. این مساله به دلیل عدم سازگاری متریال با اقلیم آن منطقه و یا شرایط آب و هوایی است. اما پوشش نانو این مشکل را به طور کامل حل کرده و بر روی هر متریالی که استفاده شود نه تنها از شوره زدن آن متریال جلوگیری می کند بلکه خود نیز خاصیت ضد شوره دارد.

 

کاملا بی رنگ و بی بو

پوشش نانو هیچ گونه بو و رنگی ندارد. استفاده از این پوشش بر روی نما موجب تغییر رنگ آن نخواهد شد. حتی اگر نمای ساختمان شما به رنگ سفید است نیز می توانید با خیال راحت از این پوشش بر روی آن استفاده کنید و موجب افزایش طول عمر آن شوید.

برخی از متخصصین اظهار می کنند که ساختمان هایی که به رنگ سفید هستند دارای بیشترین اولویت برای پوشش نانو هستند زیرا این نوع از نماها بیشتر در معرض آلودگی و تغییر ظاهر و رنگ قرار دارند.

2 نظرات

    • سلام وقتتون بخیر نور خورشید بر روی نما ساختمان از جهات مختلفی تاثیر گذار است از جمله تاثیر گذاری بر روی رنگ نما ساختمان, آسیب هایی که به مرور زمان بر روی سنگ نما ساختمان آشکار می شود . به همین جهت توصیه می شود از مواد نانو در نمای ساختمان استفاده شود تا طول عمر ساختمان افزایش یابد. شما می توانید اطلاعات تخصصی در این زمینه را به صورت رایگان از کارشناسان ما در پیچ و رولپلاک نما دریافت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *