تعمیر نمای ساختمان

روش های تعمیر نمای ساختمان در جهات گوناگونی انجام می شود. در این مقاله به 8 روش کاربردی در تعمیر نما ساختمان اشاره می کنیم.


درخواست خدمات تعمیر نمای ساختمان

یکی از خدمات گروه اوج یاران، تعمیر نمای ساختمان است. خدمات تعمیرات نمای سنگی ساختمان به طور ویژه برای تهرانی ها و کرجی ها ارائه میشود. ما با انواع روش های تعمیرات نمای ساختمان، کاری میکنیم که نما، درست مانند روز اولش شود. به همان زیبایی، نوسازی و مقاومی. اگر شما قصد دارید نمای ساختمانتان را تعمیر کنید، این کار را به ما بسپارید.

باید بگوییم که  نمای ساختمان مهمترین بخش و جلوه دهنده به یک ساختمان می باشد که مخاطب در نگاه اول به آن نگاه می کند. پس قطعا پس از چند سال نما، به تعمیرات نیاز دارد. تعمیرات نمای سنگی، تعمیرات نمای آجری، تعمیرات نمای سرامیکی و… برای ساختمان های چند سال ساخت نیاز اساسی است.

 

لازم است بگوییم که روش های تعمیر نمای ساختمان در جهات گوناگونی انجام می شود. تعمیر نما فقط مختص به سنگ ها نیست بلکه موارد دیگری مانند بندکشی، رنگ آمیزی نما، سیمان کاری نما، پولیش نما، رزین نما، و همچنین پیچ و رولپلاک نما ساختمان نیز در دسته تعمیرات نمای ساختمان قرار میگیرد.

شما هر خدماتی در دسته تعمیر نمای ساختمان مثل پیچ کردن نما ساختمان، پولیش نما،  تعمیر و تعویض در و پنجره های قدیمی  و… که نیاز داشته باشید ما در بست در خدمت شماییم. 

تعمیر نمای ساختمان

برای درخواست خدمات  تعمیرات نما ساختمان کافیست با ما  به شماره 09196155764 تماس بگیرید. تیم اوج یاران خدمات تعمیر سنگ نما ساختمان  را با جدیدترین متد ها و تجهیزات انجام میدهد. برای اطلاع از قیمت و خدمات تعمیر نمای ساختمان با ما تماس بگیرید.

 

روش های تعمیر نمای ساختمان چیست؟

 روش های تعمیر نمای ساختمان به معنی تعمیر و تعویض سنگ ها نیست. بلکه تعمیر سنگ ها بخشی از این مرحله است. نمای ساختمان باید از جهات مختلفی تعمیر شوند تا مشکلات کلی در آن به خوبی برطرف شود. در این مقاله به 8 روش کاربردی در تعمیر نمای ساختمان اشاره می کنیم.

قبل از اینکه به سراغ انواع روش های تعمیرات نما ساختمان برویم باید بگوییم که تمامی خدمات، بدون داربست انجام میشود. در واقع راپل کار برای بالا رفتن از ارتفاع از طناب استفاده میکند. به این شکل قیمت خدمات تعمیرات نمای ساختمان به تبع پایین تر می آید. 

 

رنگ آمیزی نما ساختمان

یکی از تاثیرگذارترین امور برای تعمیرات نما ساختمان، رنگ آمیزی نما ساختمان است. نقاشی نمای ساختمان باید اصولی انجام شود. قطعا تیمی که برای رنگ آمیزی استخدام میکنید، باید حرفه ای باشند.

تعمیر ترک های موجود در نما

یکی از مهم ترین روش های تعمیرات نمای ساختمان، تعمیر ترک و مقاوم سازی نمای سنگ، آجری یا سرامیکی ساختمان ها است. لازم به ذکر است که  ساختمان ها معمولا بعد از چند سال که از ساخت شان می گذرد به دلایل مختلفی دچار ترک میشوند. این ترک ها میتواند به دلیل بندکشی صحیح باشد.  همچنین عواملی مانند نشست ساختمان نقش مهمی در ایجاد ترک در ساختمان دارد. زلزله نیز از عوامل طبیعی تاثیر گذار در این مساله محسوب میشود. 

مقاوم سازی نمای ساختمان  یکی از روش های تعمیر نمای ساختمان است که روشی بسیار خوب و کم هزینه به شمار می رود. اما اندود کردن فقط مختص به ترک های جزیی است و نمیتوان ترک های بزرگ را به این وسیله تعمیر کرد. برای ترک های بزرگ باید از مقاوم سازی استفاده کرد تا ترک ها به خوبی مهار شوند.

مطلب مرتبط:

علت ترک برداشتن سنگ نما 

 

برای درخواست تعمیرات سنگ نمای ساختمان در تهران و  تعمیرات سنگ نمای ساختمان کرج با ما به شماره 09196155764 تماس بگیرید.

براق کردن نمای ساختمان

  براق کردن سنگ نما از دیگر خدمات اساسی تیم اوج یاران است. به این خدمات واکس نما نیز گفته میشود. واکس به مایع رزین و جلای سنگ گفته میشود. برای تعمیرات نمای ساختمان این کار بسیار میتوان جواب دهد. نمای ساختمان نو و جدید به نظر میرسد.

بند کشی کردن نما ساختمان

 همانطور که در مقاله های پیشین اشاره کردیم بند کشی کردن سنگ های نما به دلیل عدم نفوذ آب و رطوبت انجام میشود. اگر بند کشی به نحو احسن اجرا نشود بعد از مدتی شاهد ایجاد مشکلاتی در این ناحیه خواهیم بود و باید مجددا بند کشی را اجرا کنیم.

بدین منظور باید ملات قبل را به وسیله ابزار بتراشیم تا به خوبی از سطح پاک شود. سپس ملات جدید را جایگزین آن کنیم. بعد از جایگزینی ملات باید به آن حالت فرو رفتگی بدهیم تا زیبایی کار حفظ شود .

تعمیر نمای ساختمان

تعمیر و تعویض در و پنجره های قدیمی از اصلی ترین روش های تعمیر نمای ساختمان

 در و پنجره در زیبا تر کردن نمای ساختمان بسیار مهم هستند. استفاده از قاب های پنجره و درب های زیبا میتواند موجب چشم نواز تر و جذاب تر کردن نمای ساختمان شما شود .  به همین دلیل تعمیر و تعویض آن ها را یکی از جنبه های تعمیر نمای ساختمان در نظر گرفته اند.

اگر رنگ پنجره ها بر اثر عوامل طبیعی تغییر کرده میتوان با رنگ کردن و یا تعویض آن ها زیبایی ساختمان را دو چندان کرد.  علاوه بر زیبایی ساختمان استفاده از پنجره های زیبای دوجداره میتواند به کاهش اتلاف انرژی نیز کمک کند.

کنیتکس کردن نما  از دیگر خدمات تعمیرات نما ساختمان

 یکی دیگر از روش های تعمیر نمای ساختمان کنیتکس کردن آن است. کنیتکس کردن یا رنگ آمیزی نما فواید زیادی برای ساختمان دارد.  عایق کردن و افزایش دوام و زیبایی ازفواید این روش محسوب میشود.  اما این نکته مهم را نیز باید در نظر داشت که این روش بر روی تمام ساختمان ها قابل اجرا نیست و تنها برخی از نماها قابلیت رنگ آمیزی شدن را دارند. پس قبل از انجام این کار به نوع نمای ساختمان دقت کنید. .

شستشوی نما با مواد نانو از اصلی ترین خدمات تعمیرات نما ساختمان

  یکی از راه های تعمیر نمای ساختمان در جهت عدم نفوذ آلودگی در آن شستشوی نما ساختمان با مواد نانو است. با انجام این کار میتوانید تمام آلودگی ها و کثیفی هایی را که در نمای ساختمان به وجود آمده از بین ببرید و آن را در برابر آلودگی ها ایمن کنید.

شستشوی با مواد نانو موجب دیرتر کثیف شدن آن نیز خواهد شد و نقش زیادی در افزایش زیبایی نمای ساختمان دارد. زیرا شستن نما با مواد نانو میتواند نمای ساختمان را مانند روز اول نو و براق نشان دهد.

فلاشینگ و تعمیر آن

 پوششی فلزی است که از آن برای عدم نفوذ برف و باران به درون ساختمان استفاده میشود. در ساختمان هایی که سقف شیروانی دارند فلاشینگ استفاده میشود. زیرا نفوذ باران و برف در این نوع از سقف ها بیشتر از سایرین است.

اگر فلاشینگ دچار خرابی و آسیب شده باشد علاوه بر نازیبا کردن نمای ساختمان میتواند یکی از عوامل مشکل ساز باشد. پس یکی از این روش ها تعمیر و بازسازی فلاشینگ است که یکی از مهم ترین کارآیی آن پیشگیری از تورم و شوره زدگی در نما محسوب میشود.

تعمیر نمای ساختمان

 تعمیر سنگ های شکسته در نما از دیگر خدمات تعمیرات نما ساختمان

 سنگ های نما به دلایل مختلفی دچار شکستگی و آسیب میشوند که میتوانند نقش مهمی در عدم زیبایی ساختمان ایفا کنند.  عواملی مانند باران های اسیدی میتواند به تخریب سنگ ها کمک کند. همچنین سقوط سنگ ها به دلیل پیچ و رولپلاک نکردن نیز یکی دیگر از عوامل خراب شدن نمای ساختمان محسوب میشود.

به همین دلیل ترمیم و بازسازی بخش هایی از نما که دچار افتادگی سنگ ها شده است یکی از روش های تعمیر نمای ساختمان محسوب میشود.

 

ترمیم سنگ های ترک خورده و آب بندی

 سنگ ها به دلایل مختلفی دچار ترک خوردگی میشوند. برای ترمیم آن ها میتوان ترک ها را با اقدامات مقاوم سازی مهار کرد و یا اقدام به تعویض سنگ ها کرد.  برای تعویض سنگ ها ابتدا باید ملات پشت کار را بتراشیم و سپس ملات جدید جایگزین آن کنیم.

سنگ جدید را بعد از پیچ و روپلاک کردن در جای مناسب نصب کنیم. عملیات آب بندی نما میتواند یکی از روش های تعمیر نمای ساختمان باشد زیرا آب بندی صحیح موجب عدم تخریب نما و نفوذ آب و رطوبت به درون آن ها میشود.

 

9 نظرات

  • سلام و خسته نباشید
    بعد از مراحل ترمیم و رولپلاک کردن نیازی به شست و شوی نما هست؟

    • سام وقتتون بخیر
      برای شهر های دارای رطوبت ما روش بند کشی را توصیه می کنیم از این جهت که اب و رطوبت در ان نفوذ نمی کند اما جهت دریافت مشاوره تخصصی و مناسب ترین انتخاب می توانید با مشاورین ما در پیچ و رولپلاک نما در تماس باشید

  • سلام ترک هایی که در سنگ نما ایجاد شد و کوچیک هستند و هنوز پیش روی نکردن رو چه طوری می شه ترمیم کرد؟

  • سلام در کنیتکس کردن نما برای همه ساختمان ها مناسب نیست از کجا می تونیم این رو بفمیم؟

    • سلام وقتتون بخیر کنیتکس کردن و یا رنگ کردن نما ساختمان در تمامی نما های ساختمان قابل اجرا نیست زیرا نوع نما ساختمان در آن تاثیر گذار است شما می توانید در این زمینه با کارشناسان ما در پیچ و رولپلاک نما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *