سنگ کاری نمای ساختمان

.پیچ رولپلاک نما روشی است که سنگ کاری نمای ساختمان را سهولت میبخشد.سنگ کاری نمای ساختمان باعث زیبا شدن بنا و خیابان و محل زندگی میشود.


تاثیر سنگ کاری نمای ساختمان در زیبایی آن

سنگ کاری نمای ساختمان نه تنها موجب زیباتر شدن ساختمان بلکه زیباتر شدن خیابان و محل زندگی نیز خواهد شد. بسیاری افراد برای زیباسازی و سنگ کاری نمای ساختمان حاضرند هزینه های زیادی را پرداخت کنند. اما سنگ کاری نکاتی دارد که باید حتما آن را در حین کار در نظر گرفت. سنگ کاری نمای ساختمان

انواع خدمات تیم اوج یاران به جز نورپردازی شامل موارد زیر میباشد:

پیج و رولپلاک نما 

شستشوی نمای ساختمان

پولیش سنگ نما ساختمان  

واکس نمای ساختمان  

رزین نمای ساختمان  

 

نکات مهم اجرای سنگ کاری نمای ساختمان

در سنگ کاری نمای ساختمان مواردی مهمی وجود دارد که باید آن ها را در نظر گرفت تا بتوان کار را زیبا و بی عیب و نقص تحویل داد :

جنس و رنگ سنگ نما

قبل از اقدام به سنگ کاری نمای ساختمان باید جنس سنگ را به خوبی تعیین کنید. انتخاب جنس مناسب میتواند کیفیت کار را تضمین کند.

برای آشنایی با انواع سنگ ساختمانی نما مقاله انواع سنگ ساختمانی نما را بخوانید.

کیفیت سنگ

برخی از سنگ ها به دلیل وجود رگه هایی در سطح باعث میشود که به محض اینکه دریل با آن ها برخورد کند دچار شکستگی و ترک شوند. در انتخاب کیفیت سنگ دقت لازم را به عمل آورید.

ابعاد سنگ

انتخاب و برش ابعاد سنگ موضوع بسیار مهمی است. برخی از سنگ ها را باید در ابعاد بزرگ برش داد مانند سنگ گرانیت. اما برخی از سنگ ها مانند سنگ آنتیک باید در ابعاد کوچک برش داده و نصب شوند.

روش اجرا

قبل از اقدام به سنگ کاری نمای ساختمان باید بهترین روش اجرا را تعیین کنید. نصب سنگ ها به وسیله چسب مخصوص و یا ملات سیمان در کیفیت کار موثر هستند.

جنس دیوار

جنس دیواری که قصد دارید نصب سنگ ها را بر روی آن انجام دهید بسیار مهم است. ابتدا جنس دیوار را شناسایی و سپس اقدام به اجرای نما کنید.

نکته مهم

تمام مراحل و بررسی هایی که در بالا گفتیم باید قبل از شروع کار و پیچ و رولپلاک باشد زیرا هرگونه تشخیص اشتباه در حین انجام کار باعث ایجاد تنش اضافه بر روی سطح ساختمان خواهد شد و قطعا نتیجه کار جالب نخواهد شد.

سنگ کاری نمای ساختمان

موارد مهم در تثبیت سنگ کاری نما

در تثبیت سنگ کاری نما باید موارد زیر را در نظر داشته باشید تا سنگ ها به خوبی پیچ و رولپلاک شوند. زیرا محکم نشدن سنگ ها بر روی ساختمان باعث میشود که در مرور زمان و بر اثر عواملی مانند باران های اسیدی , طوفان و… سنگ ها سقوط کنند. این مساله موجب به خطر افتادن جان ساکنین خواهد شد. پس در هنگام پیچ و رولپلاک نما برای سنگ ها تمام موارد لازم را لحاظ کنید. برای آشنایی با نحوه پیچ و رولپلاک نما مقاله آشنایی با انواع پیچ و رولپلاک نمای سنگی را بخوانید.

استفاده از دریل و مته مناسب

مناسب ترین دریل برای پیچ و رولپلاک سنگ نمای ساختمان دریلی است که دارای کمترین لرزش باشد. این نوع از دریل ها موجب میشوند که کمترین فشار به سنگ وارد شود و سنگ بعد از سوراخ کاری دچار آسیب , ترک و شکستگی نشود. دریل نیز باید دارای دیمر برای تنظیم سرعت باشد.

قطر مناسب مته

سوراخی که به وسیله مته بر روی سنگ به وجود می آید باید حداقل 6 میلیمتر و حداکثر 7 میلیمتر باشد.

پیچ گالوانیزه

در انجام پیچ و رولپلاک سنگ نما باید از پیچ های گالوانیزه استفاده کرد که طول آن ها 6 سانتی متر باشد. کیفیت پیچ ها و استفاده از رولپلاک مخصوص میتواند کیفیت کار شما را تضمین کند.

سنگ کاری نمای ساختمان 

مخفی کردن پیچ ها در سنگ کاری نمای ساختمان

بعد از انجام پیچ و رولپلاک نمای ساختمان نمای زیبایی نخواهد شد. برای زیباسازی و مخفی کردن پیچ ها باید بتونه همرنگ سنگ ها را بر روی پیچ ها مالید و آن را یکدست کرد.

موارد استفاده از چسب های اپوکسی

در برخی از مواقع نمیتوان سنگ ها را پیچ و رولپلاک کرد. مواقعی مانند قطور بودن سنگ ها , کم عرض بودن سنگ ها و…

در این مواقع میتوان از چسب های اپوکسی و پلی اورتان مگامکث استفاده کرد و سنگ ها را به وسیله این چسب ها بر روی نمای ساختمان چسباند. این چسب ها از قدرت بسیار بالایی برخوردارند و میتوانند تا چندین سال سنگ ها را محکم بر سر جای خود نگه دارند و بر اثر عوامل طبیعی و فرسایش سنگ ها کنده نخواهند شد.

استفاده از بست و کمربند

اگر قصد دارید از سنگ هایی در نمای ساختمان استفاده کنید که بسیار قطور هستند میتوانید به وسیله بست های ال و کمربندهای تسمه ای سنگ ها را مهار کنید. استفاده از بست و کمربند باعث محکم شدن سنگ ها بر روی نما خواهند شد.

 روش نصب سنگ ها در نما

  • بررسی سنگ های افتاده و شکسته و جایگزین کردن آن ها با سنگ های جدید
  • اندازه گیری ابعاد سنگ و برش دقیق آن ها بر طبق ابعاد
  • قرار دادن سنگ ها بر روی زمین و سوراخ کاری آن ها به وسیله دریل دیمر دار و مته
  • تمیز کردن سطح نما از هر گونه جسم اضافی
  • استفاده از پیچ و رولپلاک و در صورت نیاز چسب سنگ در پشت سنگ
  • زدن بتونه بر روی تمام پیچ ها برای همرنگ شدن آن ها با سنگ نما
  • استفاده از چسب های ضد زلزله بر پشت سنگ هایی که عرض کمی دارند و نمیتوان آن ها را پیچ و رولپلاک کرد.
  • چسب کاری در بین فضاهای سنگ هایی با ابعاد کمتر از 10 سانتی متر. زیر این سنگ ها قابلیت پیچ و رولپلاک کردن را ندارند.
  • بندکشی سنگ ها برای پیشگیری از نفوذ آب به آن ها

نکته پایانی در سنگ کاری نمای ساختمان

مهم ترین موضوع در سنگ کاری نما انتخاب بهترین نوع سنگ است. سنگ هایی مانند گرانیت , تراورتن و مرمریت از مقاومت و زیبایی بالایی برخوردار هستند که میتوانند گزینه مناسبی جهت سنگ کاری نمای ساختمان به شمار بروند. نکته مهم دیگری که باید در انجام نمای ساختمان در نظر بگیرید استفاده از نیروی ماهر و با تجربه است. در بسیاری از مواقع مشاهده شده که استفاده از نیروی ناوارد موجب آسیب زدن به کار و نمای ساختمان شده است.

8 نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *