نصب لوله هواکش روی نما بدون داربست

بعد از اتمام نماکاری ساختمان نوبت به نصب لوله هواکش روی نما بدون داربست می رسد. در محیط های مانند سازمان ها , مجتمع های مسکونی برج های ..


نصب لوله هواکش روی نما بدون داربست به روش راپل چگونه است؟

بعد از اتمام نماکاری ساختمان نوبت به نصب لوله هواکش روی نما بدون داربست می رسد. در محیط های پر رفت و آمد مانند سازمان ها , مجتمع های مسکونی , برج های اداری و تجاری نصب لوله هواکش بسیار ضروری است . در این مقاله به نصب لوله هواکش روی نما بدون داربست خواهیم پرداخت.

نصب لوله هواکش روی نما بدون داربست چگونه است؟ وجود لوله هواکش در ساختمان های پر رفت و آمد موجب تهویه هوا میشود. زیرا این گونه محیط ها بعد از گذشت مدتی دچار ماندگی هوا و کمبود اکسیژن خواهند شد. به همین دلیل بعد از اتمام نما کاری ساختمان میتوان اقدام به نصب لوله هواکش کرد. برای کلیه خدمات مربوط به انواع نمای ساختمان و همچنین پیچ و رولپلاک نما با مشاوران ما تماس بگیرید.

نصب لوله هواکش روی نما بدون داربست

دلایل نصب هواکش 

همانطور که گفتیم مکان هایی که دارای رفت و آمد زیاد هستند باید امکانی برای تهویه داشته باشند. زیرا ازدحام جمعیت موجب میشود که اکسیژن محیط به حداقل خود برسد. به همین دلیل نصب سیستم تهویه مطبوع و هواکش امری بسیار ضروری محسوب میشود.

علاوه بر محیط های پر رفت و آمد مکان هایی مانند رستوران ها و نانوایی ها که درجه حرارت از مکان های دیگر بیشتر است باید اقدام به نصب لوله هواکش روی نما کنند تا با ایجاد جریان هوا بتوانند هوایی مطبوع را به وجود بیاورند.

 

انواع لوله های هواکش 

لوله هایی که فقط عمل تهویه هوا را انجام میدهند به نام سانتافیوژ شناخته میشوند. لوله های سانتافیوژ مانند پکیج عمل میکنند که میتوانند هوای گرم و نامطبوع را از محیط خارج کند و با ایجاد جریان هوا , هوایی دلپذیر را ایجاد کند. این نوع از لوله های هواکش از ساده ترین لوله ها محسوب می شوند که در محیط های بزرگ استفاده میشوند.

 

لوله هواکش در سیستم های گرمایشی 

امروزه از سیستم های گرمایشی در تمام محیط ها استفاده میشود. در فصول سرد سال و در هنگام استفاده از سیستم های گرمایشی مانند بخاری که گاز دی اکسید کربن تولید میکنند باید لوله های برای هواکشی وجود داشته باشد تا بتواند هوای سمی موجود در محیط را خارج کند. زیرا وجود دی اکسید کربن موجب خفگی در افراد میشود. بعد از اتمام نما باید به نصب لوله هواکش روی نما برای خروج گازهای آلوده اقدام کرد.

نصب لوله هواکش روی نما بدون داربست

لوله پکیج 

پکیج ها وظیفه گرمایشی نیز به عهده دارند. تامین آب گرم مصرفی از جمله وظایف پکیج ها محسوب میشود. اما این دستگاه نیز باید لوله ای برای خروج گازهای تولید شده داشته باشد زیرا مانند بخاری اگر گازهای آلوده را از محیط خارج نکند موجب ایجاد مشکلاتی برای افراد خانه خواهد شد.

 

دیگر لوله های هواکش 

در بالا به سه نوع از مشهورترین لوله های هواکش اشاره کردیم که تقریبا در تمام مکان ها و خانه ها استفاده میشوند. اما لوله هایی مانند لوله های هواکش هود  نیز از لوله های پرکاربرد در منازل محسوب میشود.

 

 

نحوه نصب لوله هواکش روی نما 

لوله های هواکش را بر طبق اصول زیر بر روی نمای ساختمان نصب میکنند تا علاوه بر تامین امنیت زیبایی خود را نیز حفظ کند :

 

انتخاب لوله مناسب 

بهترین نوع لوله ها برای نصب لوله هواکش روی نما لوله هایی از جنس گالوانیزه است. لوله های گالوانیزه نیز مانند پیچ های گالوانیزه دارای روکشی از جنس ” روی ” هستند که موجب افزایش مقاومت آن در برابر ضربه , شکستگی , خم شدگی و عوامل محیطی میشود.

عدم استفاده از لوله های گالوانیزه در محیط هایی مانند رستوران ها موجب فرسایش لوله به مرور زمان خواهد شد که تعویض و تعمیر آن نیازمند هزینه خواهد بود. پس در ابتدای کار بهترین نوع لوله که لوله گالوانیزه است را انتخاب کنید.

 

محل مناسب برای خروجی هوا 

در هنگام نصب باید به این نکته توجه کنید که سر لوله را به سمت بالا قرار دهید تا هوا به خوبی از آن خارج شود. اگر سر لوله را به سمت پایین بگذارید موجب میشوید که هوای آلوده به سمت داخل برگشت کند. این مساله در نصب لوله های بخاری بسیار حائز اهمیت است زیرا با برگشت هوای آلوده به داخل موجب خفگی و مرگ افراد خواهد شد.

نصب لوله هواکش روی نما بدون داربست

استفاده از پیچ و رولپلاک مناسب 

بعد از لوله کشی باید لوله ها را به وسیله پیچ و رولپلاک و بست هایی مناسب برا قطر لوله ها بر سرجای خود محکم کرد. هیچ گاه لوله ها را بدون نصب بست و پیچ و رولپلاک رها نکنید زیرا خطر افتادن آن ها وجود دارد و بر اثر عوامل مختلفی مانند ضربه و شکستگی موجب ایجاد مشکلاتی مانند خفه شدن و برگشت هوای آلوده به محیط پیش خواهد آمد. مقاله معرفی انواع پیچ و رولپلاک نمای سنگی و کاربرد آنها را بخوانید.

 

هزینه نصب لوله هواکش روی نما 

همانطور که میدانید تعیین هزینه در مبحث ساختمان به عوامل مختلفی بستگی دارد که مهم ترین آن ها ابعاد کار است. لوله های هواکش از پایین ساختمان شروع و به سمت بالا ادامه می یابند. به همین دلیل کار صعودی است.

جنس لوله , ارتفاع کار , قطر لوله و … از مهم ترین عوامل تعیین هزینه در نصب لوله هواکش روی نما محسوب میشوند. به طور مثال هزینه استفاده از لوله های گالوانیزه نسبت به لوله های معمولی مانند لوله پلیکا به مراتب بیشتر است

اما کیفیت آن بالاتر و همچنین امنیت آن تضمین شده است و هزینه زیاد آن در طولانی مدت جبران خواهد شد. لوله های گالوانیزه ضد زنگ هستند و زمانی که در معرض باران و رطوبت قرار میگیرند دچار هیچ گونه آسیبی نخواهند شد.

 

نصب لوله هواکش روی نما به وسیله راپل کاران 

راپل کاران امروزه نقش مهمی در کارهای ساختمانی ایفا میکنند زیرا یکی از قابلیت های آن ها دسترسی به مناطق دشوار است. نصب لوله نیز قطعا در محیطی انجام میشود که قابلیت نصب داربست را ندارد. به همین دلیل راپل کاران میتوانند به بهترین نحو اقدام به نصب لوله ها کنند.

8 نظرات

    • سلام وقتتون به خیر بله نصب لوله هوا کش بدون داربست اگر به صورت تخصصی انجام شود سبب صرفه جویی در وقت و هزینه شما می شود اطلاعات بیشتر را می تند از کارشناسان ما در پیچ و رولپلاک نما دریافت کنید

    • سلام وقتتون به خیر در اکثر ساختمان های این امکان وجود دارد اماا جهت دریافت پاسخ دقیق و تخصصی در این زمینه می توانید با کارشناسان ما در پیچ و رولپلاک نما در ارتباط باشید

  • سلام امنیت این لوله ها به چه صورت تامین میشه که خروج هوا به درستی انجام شود ؟

    • سلام وققتون به خیر بله چگونگی نصب لوله ها در امنیت آن ها تاثیر گذار است که باید توسط یک متخصص انجام شود.با اعتماد به پیج و رولپلاک نما امینت شما در الویت شما قرار می گیرد.

  • سلام بعضی از راپل کاران بعد پیچ و روللاک اقدام به نصب لوله هواکش می کنند و در بعضی قبل کدوم بهتره؟

    • سلام وقتتون به خیر روش درست نصب لوله هواکش بعد از پیچ و رولپلاک نما است تا به نما ساختمان اسیبی وارد نشود اما شما می توانید جهت دریافت اطلاعات تخصصی تر در این زمینه با کارشناسان ما در پیچ و رولپلاک نما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *